دور زدن کرونا؛ حمله صد ها توریست به شمال با 50 مینی بوس!

به گزارش خانه انگلیسی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد شدید با حرکت های گروهی غیرمجاز گردشگری در این استان با هدف تامین امنیت و سلامت مردم خبر داد.

دور زدن کرونا؛ حمله صد ها توریست به شمال با 50 مینی بوس!

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آذرپور با اشاره به برخورد با هشت گروه گردشگر غیرمجاز در شهر های گیلان در روز جمعه 11 مهر گفت: این اقدام با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس امنیت استان در مدخل ورودی شهرستان های شفت، فومن، ماسال، شهر رشت خروجی به سمت رودبار و فومن و محل تجمع گروه های کوهنوردی انجام و از حرکت هشت گروه در 30 دستگاه مینی بوس با 370 زن و 190 نفر مرد جلوگیری شد.

وی توضیح داد: همچنین 9 دستگاه مینی بوس حامل 150 نفر در پلیس راه سراوان، در شهرستان شفت 5 دستگاه خودرو با 103 مسافر، فومن 2 دستگاه حامل 51 نفر و در شهرستان ماسال 4 دستگاه حامل 86 مسافر متوقف و از ادامه راستا آن ها جلوگیری شد. متاسفانه در هیچ کدام از گروه های توقیف شده شئون اسلامی و موارد ایمنی و بهداشتی مربوط به بیماری کرونا رعایت نشده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: همزمان با گشایش هتل ها و بازگشایی گردشگری در استان، اطلاعیه های این اداره کل درباره گروه های غیر مجاز گردشگری شدت گرفته، اما هنوز شاهد برخی اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می خواهیم فریب تبلیغات تور های غیرمجاز را نخورند.

آذرپور افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تور های خود در فضای مجازی می کنند که مسائل متعدد برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند؛ به طوری که گاهی مشاهده می شود راستا های گردشگری تعریف شده از سوی این گروه ها اصلا راه دسترسی ندارند.

منبع: فرارو

به "دور زدن کرونا؛ حمله صد ها توریست به شمال با 50 مینی بوس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور زدن کرونا؛ حمله صد ها توریست به شمال با 50 مینی بوس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید