رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست

به گزارش خانه انگلیسی، محمود واعظی در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست

به گزارش ، محمود واعظی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان گیلان و در حاشیه افتتاح خط آهن قزوین - رشت در دیدار شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، توضیح داد: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست و از توسعه روابط دو کشور کاملاً استقبال می کنیم و باید کوشش کنیم که روابط پویا و توسعه یافته ای بین دو کشور برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناسبات و همکاری های دو کشور در همه سطوح در حال گسترش است، گفت: امروز با اراده دو دولت تمامی تفاهمات و قرارداد ها به خوبی و در راستای منافع دو ملت در حال اجرایی شدن است و ضرورت دارد تمامی ظرفیت های همکاری را در راستای منافع ملت های خود و منطقه فعال سازیم.

دکتر واعظی افتتاح خط آهن قزوین - رشت و شروع عملیات اجرایی خط آهن رشت - آستارا را روز مهمی در تاریخ همکاری های دو کشور توصیف کرد و گفت: آنچه امروز به افتتاح می رسد آرزوی قلبی دو طرف بوده است و افتتاح این پروژه در روند توسعه سطح مناسبات تجاری و مالی دو کشور حائز اهمیت است، لذا باید کوشش کنیم این پروژه هر چه سریع تر تکمیل و نهایی گردد.

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و پیغام تبریک رئیس جمهور و دولت آذربایجان به دولت و ملت ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاح خط آهن رشت - قزوین و امتداد آن تا آستارا را یک اقدام تاریخی، حساس و مهم، توصیف کرد و گفت: این خط آهن مهم ترین بخش کریدور شمال - جنوب محسوب می گردد و برای دو کشور و حتی کشور های منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد که باکو نیز تمهیدات لازم را به لحاظ اجرایی و مالی برای تکمیل خط آهن رشت - آستارا در نظر گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نهایی گردد.

وی همچنین با تقدیر از نقش سازنده دکتر واعظی در روند توسعه روابط تهران - باکو، گفت: مذاکرات سازنده و موثری با سایر مقام های مالی دولت ایران داشتم و امروز با اقدامات اجرا شده، همکاری های دو کشور در حوزه های سیاسی، مالی و فرهنگی در حال توسعه است.

انتهای پبام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید