رئیس مجلس تاجیکستان با میرضیایف دیدار کرد

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با رئیس جمهور ازبکستان در تاشکند دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس تاجیکستان با میرضیایف دیدار کرد

به گزارش خبرنگار خانه انگلیسی در تاشکند به نقل از پرزیدنت، شکورجان ظهوراف رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در تاشکند دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار تاکید نمود که گفت وگوهای منظم در سطح عالی امکان گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین 2 کشور را فراهم نموده است.

وی گفت: در این ارتباط سفر هیئت مجلسی تاجیکستان به ازبکستان نشانه شاخص روابط دوستی، حسن همجواری و شراکت راهبردی 2 کشور می باشد.

در این دیدار همچنین بر تقویت تماس ها در همه زمینه ها تاکید شد.

شکورجان ظهوراف نیز در این دیدار از رئیس جمهور ازبکستان برای میزبانی صمیمی ابراز قدردانی نمود و بهترین آرزوهای امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان را به وی ابلاغ کرد.

وی همچنین گفت: مجلس تاجیکستان به تحکیم روابط دوستی و شراکت راهبردی در جهت منافع 2 کشور یاری می نماید.

رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان در انتها برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس عالی ازبکستان و نهادهای محلی در امسال میلادی را آرزو نمود.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در 11 ماه سال 2018 میلادی در سطح 258 میلیون و 800 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 24 واحد شرکت از جمله یک شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران تاجیکستان و در تاجیکستان نیز 9 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ازبکستان فعالیت می نمایند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، تاجیکستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 6 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 اکتبر سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رئیس مجلس تاجیکستان با میرضیایف دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس تاجیکستان با میرضیایف دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید