رسیدگی به مسائل زندانیان تهران عظیم با حضور دو دادیار دیوان عالی کشور

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر زندان های کل کشور از استقرار دو نفر از دادیاران دیوان عالی کشور در زندان تهران عظیم به منظور رسیدگی به مسائل زندانیان اطلاع داد.

رسیدگی به مسائل زندانیان تهران عظیم با حضور دو دادیار دیوان عالی کشور

به گزارش قوه قضاییه، مهدی مهرانگیز در این باره گفت: یک هفته پیش از خاتمه ماه مبارک رمضان در معیت دادستان کل کشور بازدیدی از زندان تهران عظیم به عمل آمد. این بازدید، در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور ارزیابی شرایط محکومان اقتصادی انجام شد.

مدیرکل نظارت بر زندان های کل کشور اظهار داشت: دادستان کل کشور در جریان این بازدید دستور داد تا دو نفر از دادیاران دیوان عالی کشور، مسائل زندانیان به ویژه محکومان اقتصادی را مورد آنالیز قرار دهند؛ به همین منظور از روز گذشته به مدت سه روز در زندان تهران عظیم مستقر شدیم و به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست های زندانیان را مورد رسیدگی قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه گزارش کاملی در مورد مسائل موجود و پیشنهادات به منظور حل مسائل زندانیان تهیه شده است، اظهار کرد: در مورد محکومان اقتصادی، توجه بر احصاء مسائل آن ها و ارائه راهکارهایی به منظور حل این مسائل بود. محکومان اقتصادی بیشتر در زمینه رسیدگی به درخواست اعسار خود گلایه مند بودند.

مهرانگیز در ادامه مطرح کرد: از بعضی از حوزه های قضایی شهرستان های استان تهران محکوم و یا متهم به ندامتگاه تهران عظیم معرفی می نمایند که ضروری است دادیار ناظر زندان از این شهرستان ها در زندان مستقر باشند تا بتوانند به صورت دائمی به مسائل زندانیان رسیدگی نمایند.

مدیرکل نظارت بر زندان های کل کشور توضیح داد: یکی از مسائل، فاصله قابل توجه زندانی با خانواده خود است؛ برای مثال در مواردی خانواده زندانی در یکی از شهرستان های شرقی تهران سکونت دارند و برای دیدار با زندانی باید فاصله قابل توجهی را طی نمایند. پیشنهاد ما این است که بازداشتگاه هایی موقت در غرب و شرق تهران با ظرفیت های کم ایجاد گردد.

وی گفت: در مورد اتباع بیگانه نیز پیشنهاد شد تا با یاری دولت های مربوطه و وزارت دادگستری متهمانی که امکان انتقال آن ها به کشور متبوعشان فراهم است، به کشور خود منتقل شوند.

دادیار دیوان عالی کشور در خاتمه با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای زندانیان اظهار کرد: سازمان زندان ها باید در این زمینه بیشتر نقش آفرینی کند؛ چرا که این موضوع سبب بازاجتماعی شدن زندانیان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رسیدگی به مسائل زندانیان تهران عظیم با حضور دو دادیار دیوان عالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به مسائل زندانیان تهران عظیم با حضور دو دادیار دیوان عالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید