زیرسویه اُومیکرون؛ شدیدتر از سویه اصلی

به گزارش خانه انگلیسی، نتایج آنالیز های اولیه از سوی متخصصان در ایالات متحده نشان داده است که همزمان با توسعه زیرسویه اُومیکرون (BA.2) در شماری از کشورها، مطالعات آزمایشگاهی حاکی از شدید بودن علائم عفونت ناشی از این زیرسویه است.

زیرسویه اُومیکرون؛ شدیدتر از سویه اصلی

به گزارش ایسنا، نتایج آنالیز های اولیه نشان می دهد BA.2 زیرسویه اُومیکرون نه تنها سریعتر از سویه اصلی توسعه می یابد، بلکه ممکن است باعث بروز نوع شدیدتر بیماری گردد و به نظر می رسد قادر به خنثی کردن بعضی از سلاح های کلیدی در برابر بیماری کووید-19 است.

مطالعات صورت گرفته در ژاپن نشان می دهد که زیرسویه BA.2 ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که به میزان سویه های پیشین کووید-19، از جمله دلتا توانایی ایجاد نوع شدید بیماری را داشته باشد و به نظر می رسد مانند سویه اُومیکرون تا حد زیادی از مصونیت ایجاد شده به وسیله واکسن ها فرار کند.

تزریق دُز یادآور مصونیت ایجاد شده را بازیابی می نماید و احتمال ابتلا به بیماری پس از عفونت را حدود 74 درصد کمتر می نماید.

شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد؛ زیرسویه BA.2 به بعضی از روش های درمانی از جمله داروی آنتی بادی سوتروویماب (sotrovimab) که در حال حاضر علیه اُومیکرون استفاده می گردد، مقاوم است.

منبع: فرارو

به "زیرسویه اُومیکرون؛ شدیدتر از سویه اصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرسویه اُومیکرون؛ شدیدتر از سویه اصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید