سیلی سیل بر صورت فوتبال ایران

به گزارش خانه انگلیسی، سیلاب های اخیر بسیاری از ابنیه ورزشی را هم با خود برده است و حالا بیم آن می رود که در شهرهای فوتبال خیر درگیر با سیل چرخ بازیکن سازی برای سال های متمادی مختل گردد.

سیلی سیل بر صورت فوتبال ایران

حمیدرضا عرب، فوتبال در خطه جنوب به خصوص خوزستان محبوبیت فراوانی دارد. نه این در چهارمحال و بختیاری با آن هم محرومیتش نداشته باشد. یا گلستان ومازندران و لرستان چنینی غرابتی با توپ گرد و زمین سبز نداشته باشند. سال ها است که دستاوردهای این استان ها را در رده های ملی و باشگاه های گوناگون می بینیم اما پر واضح است که فوتبال برای خطه جنوب ایران چیزی دیگری و این ادعا را می گردد با تماشای تعدد نماینده های فوتبال این خطه در لیگ های فوتبال و فوتسال و بازیکنان پرشماری که به سطح بالای فوتبال ایران معرفی شده اند، به اثبات رساند.

-

سیلاب های اخیر که هنوز هم سایه اش از شهر های ایران رخت بر نبسته، بسیاری از زیر ساخت های ورزشی استان های درگیر را تخریب نموده و بیش از همه این فوتبال خوزستان است که از آب های سرازیرشده به سوی ابنیه ورزشی لطمه دیده است. تصاویری که بعد از خروش رودها و به راه افتادن سیلاب های مرگبار منتشر شده گویای عمق فاجعه ای است که در شهرهای حادثه دیده اتفاق افتاده است و حالا با تایید تخریب بناهای ورزشی متعدد در استان های درگیر سیل به خصوص خوزستان این واقعیت تلخ را باید پذیرفت که اگر ساخت و ترمیم دوباره ابنیه تخریب شده به سرعت از سرگرفته نگردد و استعدادهای این خطه جای برای بروز نبوغ خود نداشته باشند، در سال های آینده تیم های ملی ایران نیز از این کاستی ها لطمه خواهند دید و تاثرمستقیم آن را در فوتبال ایران مشاهده خواهیم کرد.

درهمین راستا فدراسیون فوتبال با درک کاستی هایی که در آینده برای فوتبال ایران ایجاد خواهد شد، مکاتباتی هم با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته تا شاید بخشی از خسارات از این طریق جبران گردد. ظاهرا بخش ویژن فوتبال آسیا بودجه ای را برای توسعه فوتبال و فوتسال در کشورهای صاحب استعداد تخصیص می دهد که ایران نیز در همین دایره واقع شده است و چنانچه مکاتبات با تصمیم گیران afc به نتیجه برسد، شاید یاری های عالی ترین مقام تصمیم گیر در کنفدراسیون فوتبال آسیا بتواند، بر بهبود اوضاع نابسامان ابنیه ورزشی به خصوص زمین های فوتسال استان های درگیر تاثیر گذار باشد.

غلامحسین زمان آبادی یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره توضیحاتی داده نشان دهنده عمق نگرانی فدراسیون فوتبال نسبت به از کارافتادن چرخه استعداد یابی در استان های درگیر با سیل است:با توجه به وسعت خسارت وارده در سیل های اخیر کشور ، آسیب های وارد شده به استادیومها و استادیوم های فوتبال مورد آنالیز قرار گرفته که بر این اساس شهرستان های زیادی در 6 استان گلستان ، خوزستان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری، فارس و مازندران کلیه زیرساخت های ورزشی خودشان خصوصا در استادیوم ها و زمین های فوتبال و فوتسال را از دست داده اند. بر همین اساس مستند سازی لازم و تخمین برآورد هزینه ها به منظور ارائه گزارشی کامل به کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می گیرد. متاسفانه میزان خسارت و شدت آسیب دیدگی استادیومها بسیار بالاست و بخشی از این زیرساخت ها به شکل کاملا از بین رفته است. ریاست محترم فدراسیون فوتبال مذاکرات بسیار خوبی با مسئولین AFC در این خصوص داشته اند و امیدواریم پس از ارائه گزارش بتوانیم با تامین اعتبارات لازم و حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گامی در جهت بازسازی زمین های فوتبال و سالن های فوتسال استان های سیل زده برداریم.

بدون شک کنفدراسیون فوتبال قادر به تامین اعتبارت کافی برای جبران این حجم از خسارات نیست و بسیاری از زمین های فوتبال، حتی زمین های خاکی و سالن های فوتسال به کلی تخریب شده تنها به وسیله جان تازه ای نخواهند یافت و ضروری است به موازات مکاتباتی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا شده، از طرق دیگر نیز نسبت به ترمیم استادیوم ها، سالن ها و حتی زمین های خاکی و نیمه چمن استان های درگیر اقدام کرد تا چرخ فوتبال در نقاط فوتبال خیزی همچون خوزستان، فارس، لرستان، گلستان، چهارمحال و مازندران از حرکت نایستد و این استان ها بتوانند به بازیکن سازی در این رشته ادامه دهند.

بسیاری از نام هایی که هم اکنون در تیم های ملی فوتبال ایران فعالیت می نمایند ساخته و پرداخته همین استان ها هستند و از زمین های خاکی و شاید پست ترین نقاط و با حداقل امکانات با آموزش های اولیه فوتبال آشنا شده اند و خود را به مدارج بالا رسانده اند. روشن است که تخریب چنین امکاناتی درشهرهای درگیر سیل موجب می گردد فوتبالیستی هم رشد نکند و از چرخه بازیکن سازی در این استان ها مختل گردد.

هرچند که استادیوم های بزرگ از سیلاب ها مصون مانده اند اما فوتبالیست ها از همین زمین های کوچک متولد شده اند که حالا بسیاری از آن ها زیر آب رفته و بر اثر سیلاب ها تخریب شده اند و احتیاج به تامین بودجه های کافی دارند تا دوباره فوتبال دوستان را در دل خود جای دهند.

2-1

منبع: ایران ورزشی

به "سیلی سیل بر صورت فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلی سیل بر صورت فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید