گرشاسبی: منع جذب بازیکن خارجی به ضرر ماست، درخواست برانکو را می پذیرفتم الان سرم بالای دار بود!

به گزارش خانه انگلیسی، مدیرعامل باشگاه پیکان می گوید قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی به ضرر فوتبال ایران خواهد بود.

گرشاسبی: منع جذب بازیکن خارجی به ضرر ماست، درخواست برانکو را می پذیرفتم الان سرم بالای دار بود!

حمیدرضا گرشاسبی در گفت وگو با خانه انگلیسی، درباره شرایط باشگاه پیکان اظهار کرد: با توجه به این که در میانه فصل پیکان شرایط نامناسبی داشت و بازیکنان روحیه خودشان را باخته بودند من مدیر عامل باشگاه شدم وتمام سعی مان بر این بود که بتوانیم شرایطی را در این باشگاه رقم بزنیم که تیم فوتبال پیکان در لیگ برتر بماند. در آن مقطع که من مدیرعامل شدم تیم در رده 16 بود و همه کارشناسان فکر می کردند تیم به لیگ یک سقوط خواهد نمود اما ما با یاری آقای ویسی و همه بازیکنان و کادر فنی توانستیم شرایط خوبی را رقم بزنیم و در نهایت در لیگ برتر بمانیم. هفته های پایانی برای ما بسیار سخت بود چون با تیم های بالای جدول بازی داشتیم و فقط به پرسپولیس باختیم با این حال خوشبختانه تیم ما شرایط خوبی برای خود رقم زد.

وی در ادامه درباره مباحث داوری در هفته های پایانی لیگ هم گفت: وقتی بازی ها به حساسیت می رسد طبیعی است که همه روی مباحث داوری هم توجه کند. البته حرکاتی هم صورت گرفت که باعث ایجاد شبهاتی شد و ذهن ها را مخدوش کرد. البته ما به سازمان لیگ که بازی ها را برگزار کردند تبریک می گویم که شرایط خوبی فراهم کردند که بازی ها برگزار گردد. در هیچ کدام از لیگ ها شرایط این گونه حساس نبود که هم در بالا و هم انتهای جدول رقابت شدید وجود داشته باشد. به اعتقاد من در بخش عمده ای از مسائل داوران مظلوم واقع می شوند اما به هر صورت من می خواهم به داوران خسته نباشید بگویم که با تمام وجود کار کردند تا بازی ها کم اشتباه قضاوت گردد.

مدیرعامل باشگاه پیکان در بخش دیگر از صحبت هایش در باره حواشی پرونده مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال هم گفت: درباره پرونده ویلموتس باید صبر کنیم تا رای نهایی توسط دادگاه عالی ورزش صادر گردد وبعد قضاوت کنیم. البته باید به طور دقیق آنالیز گردد که چطور با این مربی قرارداد امضا شده و از طرف دیگر آنالیز نمایند و ببنید چه کسانی در انعقاد قرارداد نقش داشتند اگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون می گویند از بالا به ما گفته شده که امضا کنیم باید تعیین گردد این بالا دقیقا چه کسانی هستند. همین ابهامات باعث می گردد توجه ها به پرونده ویلموتس زیاد باشد. الان باید همه به فوتبال ایران یاری کنیم و با به کار گیری یک تیم حقوقی قدرتمند کوشش کنیم رای در دادگاه عالی ورزش شکسته گردد و بعد از آن به دنبال پیدا کردن مقصرها باشیم اما در هر صورت آقای تاج باید دقیقا شرح بدهند که در زمان انعقاد قرارداد با چه کسانی به ملاقات آقای ویلموتس رفتند. قرار نیست هر مربی هر بندی که خواست در قرارداد گنجانده گردد یادم می آید زمانی که می خواستم قرارداد برانکو را با پرسپولیس تمدید کنیم او اصرار داشت بندی در قرارداد گنجانده گردد که براساس آن هر زمانی دلش خواست فسخ کند و برود. اما من موافقت نکردم اگر آن موقع با این بند موافقت می کردم الان سرم بالای دار بود.

وی در ادامه درباره قانون سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی هم گفت: متاسفانه ما راستا را گم کردیم یعنی اگر ما مدیر سالم و کاربلد بر سر کارها بگذاریم قطعا مشکلاتی که با بازیکنان و مربیان خارجی ایجاد شده دیگر تکرار نمی گردد وقتی هیچ متر و معیاری برای آنالیز عملکرد مدیران وجود ندارد همین اتفاقات هم رخ می دهد. متاسفانه مدیران ما براساس رابطه و سفارش پست می گیرند و بعضی شاید تخصص لازم را نداشته باشند. الان با این قانون سازمان لیگ خودمان را در مجامع بین المللی زیر سوال می بریم همین الان تعدادی از تیم ها بازیکن و مربی خارجی دارند پس می خواهند با اینها چه کار نمایند؟ باشگاه های ما می خواهند در لیگ قهرمانان آسیا بازی نمایند اگر قرار به جذب بازیکن خارجی نباشد آنها چگونه می تواند مقابل رقبا صف آرایی نمایند. این که چند بازیکن خارجی بی کیفیت به لیگ ایران آمده درست است اما آیا درست است به خاطر آنها جذب بازیکن خارجی کلا ممنوع گردد. تمام باشگاه ها هیات مدیره و مدیرعامل دارند که خودشان به راحتی می تواند در این زمینه برنامه ریزی نمایند این تصمیم ها فقط برای گول زدن مردم اتخاذ می گردد. البته مدیران هم باید عواقب تصمیمات خود را بپذیرند یعنی اگر باشگاهی می خواهد بازیکن خارجی جذب نمایند باید بودجه آن را هم تامین نمایند و عواقب آن را بپذیرد اما این درست نیست و بیایم و به یکباره ورود بازیکن خارجی را ممنوع کنیم این موضوع به ضرر فوتبال ایران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گرشاسبی: منع جذب بازیکن خارجی به ضرر ماست، درخواست برانکو را می پذیرفتم الان سرم بالای دار بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرشاسبی: منع جذب بازیکن خارجی به ضرر ماست، درخواست برانکو را می پذیرفتم الان سرم بالای دار بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید