شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد

به گزارش خانه انگلیسی، شرکت ویمو که در زمینه خودروهای خودران فعالیت دارد جزئیاتی درباره نسل پنجم خودروهای تست خودش که براساس جگوار I-PACE ساخته شده منتشر کرد. این خودرو که نام درایور برای آن انتخاب شده از جدیدترین تکنولوژی سنسور اختصاصی ویمو بهره می برد که به خودرو دیدی تا 500 متر ارائه می دهد. این جدیدترین پیشرفت در پیوند ویمو و جگوار است که از سال 2018 شروع شده بود.

شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد

درایور نسل پنجم به چند سنسور لیدار مجهز شده است. مهم ترین آن ها سنسوری است که روی سقف خودرو قرار گرفته و می تواند دید 360 درجه را تا 300 متر در اختیار خودرو قرار دهد. ویمو خلاصه ای از نحوه عملکرد این سیستم منتشر نموده که واقعا قابل تحسین است.

در کنار سنسور روی سقف، چهار سنسور لیدار در گوشه های جگوار I-PACE قرار گرفته اند. این سنسورها برای سنجش اشیای نزدیک به خودرو نصب شده اند. این به خودرو یاری می نماید در ترافیک های کمی سنگین عملکرد بهتری داشته باشد و نقاط کور خودرو در مناطقی مثل تپه ها کاهش یابد.

این شرکت همچنین از تکنولوژی سنسور دوربینی خودش رونمایی کرد که می تواند جزئیاتی تا 300 متر را تشخیص دهد. این دوربین ها مثل سیستم لیدار می توانند دید 360 درجه را در اختیار خودرو قرار دهند. سیستم های دید محیطی به خودرو یاری می نمایند اشیای نزدیک را با جزئیات بیشتری تشخیص دهد؛ این سیستم ها همچنین نقاط کور را کاهش می دهند چون می توانند به شکلی که یک انسان قادر به انجام آن نیست پشت اشیا را هم ببینند.

ویمو به یاری جگوار می آید

ویمو مجموعه راداری خودش را از نو طراحی نموده و ادعا می نماید اولین سیستم رادار تصویربرداری جهان را خلق نموده است. طبق گفته شرکت، نتیجه این کار وضوح بهتر تصویر، افزایش محدوده دید و میدان دید وسیع تری است که توسط سنسورهای متداخل با یکدیگر تقویت شده است. این سیستم می تواند یک موتورسیکلت را از چندصد متر دورتر تشخیص دهد.

اگرچه تا اجرایی شدن پروژه خودروهای خودران زمان زیادی باقی مانده، اما پیشرفت خودروهایی که در جاده های عمومی مورد آزمایش قرار می گیرند اهمیت زیادی دارد. این خودروها با قابلیت تصویربرداری باکیفیت و میدان دید وسیع تر می توانند خیلی سریع مسائل را تشخیص داده و نسبت به آن ها واکنش نشان دهند. استفاده ویمو از چندین سنسور در درایور به این معناست که بقیه سنسورها می توانند کمبود یکی دیگر از آن ها را جبران نمایند. این به جگوار هم یاری بزرگی می نماید که در فروش جگوار I-PACE به مشکل خورد و مجبور شد فراوری آن را به دلیل کمبود پک های باتری متوقف کند. استفاده از جگوار I-PACE در این پروژه هم کاملا منطقی است، چون خودروهای خودران آینده به احتمال خیلی زیاد الکتریکی خواهند بود.

منبع: CARANDDRIVER

منبع: دیجیکالا مگ

به "شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ویمو از نسل پنجم جگوار I-PACE خودران رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید