سفر با فناوری واقعیت مجازی چه مزایایی دارد؟

به گزارش خانه انگلیسی، واقعیت مجازی یک تجربه تخیلی و سه بعدی از مقصد سفر را در اختیار افراد قرار داده و موجب می گردد که آن ها یک تجربه واقعی از مکانی که قصد دارند به آن سفر نمایند را داشته باشند. طبق گفته های دنیل بروس، واقعیت مجازی نمی تواند جایگزین سفرهای حقیقی گردد. اما، در فیلم های علمی -تخیلی بارها نشان داده شده که واقعیت مجازی جای تجربه سفر واقعی را خواهد گرفت که این امکان از نظر آینده پژوه معروف یعنی دنیلوس وجود ندارد. سفر با فناوری واقعیت مجازی می تواند شکل تازه ای باشد و تجربه سه بعدی را برایتان به ارمغان آورد. همواره سفر به نقاط مختلف جهان یکی از بی مثال ترین تجربه ها برای افراد اهل سفر و گردش بوده است. از طرفی، در عصر کنونی به سبب مشغله های کاری که وجود دارند، زمان کافی برای این سفرها وجود ندارد و به نوعی تجربه سفر محدود شده است. سفر با واقعیت مجازی توانسته تا حدودی این مشکل را رفع کند و با صرف زمان اندکی یک تجربه از جهانی واقعی را به شما منتقل کند. در این مقاله با ما همراه شده تا از اسرار گردشگری مجازی برایتان سخن بگوییم.

سفر با فناوری واقعیت مجازی چه مزایایی دارد؟

سفر به نقاط مختلف جهان با واقعیت مجازی

هیچ انیمیشن و فیلمی نمی تواند جایگزین مناسبی برای واقعیت گردد. اما، امروزه به یاری واقعیت مجازی این امر امکانپذیر شده است. در آینده ای نه چندان دور، تبلیغات جهانگردی رویای سفر به دور جهان را عملی خواهند کرد. در آینده، سفرهای فیزیکی با ماشین، هواپیما و قطار کمتر شده و شما خواهید توانست بدون احتیاج به هیچ کدام از آنها به مقصد مورد نظر خود سفر نموده و بودن در آنجا را تجربه کنید. امروزه به یاری واقعیت مجازی امکانپذیر شده و شما به راحتی می توانید از مقاصد گردشگری دیدن کنید. در سفر با فناوری واقعیت مجازی به یاری هدست مقاصد گردشگری را با تمام وجود خود لمس نموده و تجربه باورنکردنی را خواهید داشت.

چگونگی تاثیر واقعیت مجازی بر صنعت گردشگری

طبق آمارهایی که وجود دارند، واقعیت مجازی به یک جریان اساسی تبدیل شده و هنوز هم برایش جای پیشرفت وجود دارد. تبلیغات سفرهای داخلی امروزه هدف اصلی واقعیت مجازی هستند، به طوریکه بتوانند از این طریق بر تعداد گردشگران در یک کشور بیافزایند. اثر سفر با واقعیت مجازی برای صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر افراد چیزی را که در واقعیت مجازی حس می کنند، بتوانند باور کنند بر تعداد مسافران و گردشگران داخلی افزوده خواهد شد و این موضوع می تواند اثرات مثبتی بر صنعت سفر و گردشگری داشته باشد. به گفته های مدیر فروش و ارتباطات گردشگری استرالیا، واقعیت مجازی ابزار مهم و کارآمدی است که در آینده می تواند افرادی را که دور از کشور و در جاهای دیگر زندگی می کنند، به سفر به استرالیا ترغیب کند. در واقع، آنها به یاری گردشگری مجازی خواهند توانست اطلاعاتی را در خصوص استرالیا بدست آورند که این موضوع آنها را تشویق نموده که شخصا به استرالیا بیایند.

واقعیت مجازی و توانمندسازی فروش

معمولا گردشگران برای سفر به یک منطقه به نظرات دیگران توجه می کنند. اما، تجربه چیز دیگری است که آژانس های مسافرتی می توانند با استفاده از شیوه گردشگری مجازی آن را برای مسافران و مشتری های خود بوجود آورند. در واقع، گردشگری مجازی می تواند افراد را به خرید تورهای مسافرتی ترغیب نماید که این مسئله بر فروش و درآمد آژانس های مسافرتی تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

تجربه واقعی پیش از پرواز و خرید با واقعیت مجازی

سفر با واقعیت مجازی این امکان را به افراد می دهد که قبل از پرواز بتوانند به صورت مجازی به مقصد موردنظر خود سفر نموده و یک تجربه مجازی از آن داشته باشند. این مورد یک مزیت برای گردشگران و مسافران بشمار می آید، چرا که معمولا سفر به مکان هایی که تا به حال نرفته اند، ممکن است برایشان پر هزینه باشد و مطابق آنچه که انتظارشان می رود، نباشد که در این صورت، نمی توان تعیین کرد که چه تجربه ای از سفر خواهند داشت. اما، گردشگری مجازی تمام این مسائل را حل نموده است، به طوریکه فرد می تواند قبل از رفتن به مقصدش، سفر مجازی داشته باشد و تمام جوانب را آنالیز کند تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد.

واقعیت مجازی و انقلاب در حمل و نقل

سفر با اتوبوس، هواپیما و قطار معمولا طولانی و زمان بر هستند و ممکن است موجب خستگی و کسالت مسافران شوند. در عصر حاضر، برای برطرف این مسائل کوشش های بسیاری اجرا شده تا مسافران بتوانند سفر بهتر و راحت تری داشته باشند. سفر با فناوری واقعیت مجازی تا حدودی توانسته تا در این زمینه اثرات مثبتی بر جای بگذارد. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی به صورت آزمایشی برای مسافران درجه یک خود هدست واقعیت مجازی را تهیه نموده و در اختیارشان قرار می دهد تا مسافران بتوانند تجربه ای عالی داشته باشند و بتوانند به راحتی روی جایگاه های خود بنشینند و فیلم های مختلف هالیوود را در ارتفاع 40 هزار متری تماشا کنند.

ارتباط با محیط اطراف

مزیت اساسی استفاده از گردشگری مجازی این است که نوعی تلنگر به ذهن شما وارد می نماید. در واقع، این امکان برای شما فراهم گشته تا بتوانید موزه، نمایشگاه، زیبایی های شهر و بسیاری از مکان های دیگر را در سفر مجازی مشاهده کنید. در گردشگری مجازی توسط هدست ها به شما حتی اطلاعاتی در خصوص تاریخچه این نقاط داده می شوند که به نوبه خود یک ویژگی منحصر بفرد بوده و افراد به یاری آنان احساس می کنند که واقعا در این مکان حضور دارند.

شبیه سازی بی درنگ با واقعیت مجازی

شرایط آب و هوایی تاثیرات بسزایی بر سفر می گذارند. واقعیت مجازی توانسته تا این شرایط را به خوبی شبیه سازی کند و تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر روی سفر را به شما نشان دهد تا اگر دچار شک و تردید هستید، بتوانید تصمیم درستی بگیرید و سفر خوبی داشته باشید.

منبع: همگردی

به "سفر با فناوری واقعیت مجازی چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با فناوری واقعیت مجازی چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید