من نسخه دوم مورینیو نیستم ، بازی حیثیتی را برابر استقلال بردیم

به گزارش خانه انگلیسی، مورایس، سرمربی سپاهان می گوید چیزهای زیادی از مورینیو یاد گرفته اما هر لیگی شرایط خودش را دارد و مورینیو هرگز در لیگ ایران مربیگری نکرده است.

من نسخه دوم مورینیو نیستم ، بازی حیثیتی را برابر استقلال بردیم

خانه انگلیسی آنلاین - محمد زارعی

سپاهان در هفته اول لیگ برتر توانست در استادیوم آزادی به یک برد باارزش مقابل استقلال برسد و در هفته دوم هم پیروز به شکست نساجی شد تا به اهالی فوتبال ثابت گردد زردپوشان سال جاری هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. ژوزه مورایس در آغاز پروژه اش با سپاهان فعلا صدرنشین است و هر هفته با حضور در استادیوم ها رقبای آینده اش را زیرنظر می گیرد. سرمربی پرتغالی که اصفهانی ها را به کسب قهرمانی بعد از سال ها امیدوار نموده، در این گفت وگو به سؤالات خانه انگلیسی پاسخ داده است.

*از بازی با استقلال آغاز کنیم، نخستین بازی رسمی شما که پیروز هم شدید. از حساسیت این بازی آگاهی داشتید؟

همه بازی ها اهمیت خاص خود را دارند و مصاف سپاهان و استقلال هم یک بازی کلاسیک به شمار میرود. این یک بازی تاثیرگذار و برای طرفداران حیثیتی است. این مسابقه ای است که پیروز شدن در آن، شادی را برای طرفداران به ارمغان می آورد و برای سالیان سال در خاطر طرفداران باقی خواهد ماند.

*بعد از بازی طرفداران با حضور در فرودگاه حسابی برایتان سنگ تمام گذاشتند.

تماشا و حس کردن اشتیاق طرفداران برایم جالب و مجذوب کننده است. من این شوق و علاقه را از سوی طرفداران قلبا دوست دارم. این انرژی بسیار خوبی برای ماست.

*سپاهان با همین 2 بازی نشان داد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است و انتظارات از تیم شما بالاتر رفته.

من به توقعات اعتقادی ندارم. اما انتظار طرفداران را به عنوان بخشی از آنچه فوتبال را به منبع بی نظیر احساسات تبدیل می نماید می پذیرم. همواره نمی توان انتظارات بالای طرفداران را برآورده کرد. رسیدن به پیروزیت احتیاج به پیشرفت های تدریجی و دستاوردهای گام به گام دارد. این کوشش، همان چیزی است که من می توانم کنترل کنم.

*هدف شما در این فصل چیست؟ همه از سپاهان قهرمانی می خواهند و حتی نایب قهرمانی هم ناکامی محسوب می گردد.

انتظارات بالا می تواند چالش برانگیز باشد. توقعات بالا چه چیزی با خود به همراه دارد؟ خودم هم نمی دانم! من از انجام کارم و ارتقای توسعه هر روزه خوشحالم و می خواهم آنچه را که دارم به مردم و طرفداران ببخشم. باید ببینیم در ادامه چه خواهد شد. من نمی توانم آینده را پیش بینی کنم. شما را نمی دانم!

*شما سال ها دستیار مورینیو بودید و حالا خیلی ها سبک بازی تیم شما را شبیه تیم های مورینیو می دانند. خودتان هم این موضوع را تأیید می کنید؟

من چندین سال با مورینیو کار کردم و در طول این سال ها عناوین زیادی را در تیم های مختلف به دست آورده ایم. او یکی از بزرگ ترین مربیان دنیا فوتبال است و روی نگاه من به بازی در جنبه های مختلف تأثیر گذاشته. یافتن شباهت هایی در این خصوص طبیعی است اما ما افراد متمایز از همدیگر هستیم. من نمی خواهم یک نسخه از مورینیو باشم. او منحصربه فرد است. فلسفه فوتبال بنا به دلایل مختلفی مانند کشورهای مختلف، بازیکنان مختلف، شرایط مختلف و فرهنگ های مختلف تغییر نموده است. امروز من در ایران هستم و مورینیو در لیگ ایران مربیگری ننموده است.

*سال جاری چندین مربی خارجی مثل شما، ساپینتو و بردیف به فوتبال کشورمان آمده اند. در کنارش چندین بازیکن خارجی هم آمده اند. به نظر شما این اتفاقات چه تأثیری روی کیفیت لیگ برتر خواهد داشت؟

تماشا کیفیت های متنوع و ایجاد فرصت برای ارتقای کیفیت لیگ با بازیکنان و مربیان توانمند که حرف نو و متفاوتی برای گفتن داشته باشند بسیار مجذوب کننده است.

*از شرایط و امکاناتی که باشگاه سپاهان در اختیار شما گذاشته راضی هستید؟

همچنان خیر. من می دانم و می بینم که ایران کشور خوبی است و فکر می کنم که می توان با داشتن امکانات برتر در هر سطحی این خوبی و بزرگی را بیان نمود. دنیایان باید بدانند که چقدر ایرانیان در این موضوع توانمند هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "من نسخه دوم مورینیو نیستم ، بازی حیثیتی را برابر استقلال بردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من نسخه دوم مورینیو نیستم ، بازی حیثیتی را برابر استقلال بردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید