موسیقی های دلنشین برای شب یلدا

به گزارش خانه انگلیسی، روزنامه خراسان: آخر هفته آخرین روز و شب فصل پاییز، اولین شب زمستان، شب یلداست. طولانی ترین شب سال که بهانه ای است برای با هم بودن، شادی و خاطره سازی. شبی که بیشترمان کوشش می کنیم با برنامه ریزی برای ترتیب دادنِ دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز، از آن یک شب خاص بسازیم. بعضی هایمان در خانه بزرگ ترهای فامیل جمع می شویم، بعضی ترجیح می دهیم همراه با رفقا در برنامه شب چله ای که سفره خانه ها و کافه های شهر ترتیب می دهند شرکت کنیم و البته تعدادی هم، به دلایلی مثل کار و سفر و دوری از خانواده، تنهاییم و سعی می کنیم از همین سکوت و تنهایی لذت ببریم.

موسیقی های دلنشین برای شب یلدا

منتها برای بسیاری از ما یلدا، به هر شکلی که برگزار گردد، غیر از خوراکی های سنتی و تنقلات زمستانی، احتیاج به یک بسته متنوع موزیک برای پاسخ به سلیقه های مختلف دارد تا حال مان را خوب تر کند. اگر شما هم امروز دربه درِ تعدادی موسیقی یلدایی برای پخش در جمع فامیل، کافه یا حتی خودروی شخصی تان هستید، بسته پیشنهادیِ ما می تواند کمکتان کند. در کنارِ معرفی هر ترانه و تصنیف، یک کیوآرکُد وجود دارد که می توانید با استفاده از اپ کیوآرکُدخوانِ تلفن همراه تان، به فایل صوتیِ موزیک معرفی شده، دست پیدا کنید.

نام قطعه: یلدا

  • خواننده: محمد معتمدی
  • سبک: پاپ سنتی
  • مناسب برای: دونفری های عاشقانه

یک قطعه شنیدنی از یک خواننده کاربلد که زیر نظر محمدرضا لطفی، فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده فعالیت داشته؛ در کنار سالار عقیلی، اجرا در ارکستر موسیقی ملی را تجربه نموده و در اپرای عروسکی مولوی، ایفاگر نقش مولوی بوده و بده بستان های آوازی اش با همایون شجریان در نقش شمس، از پیروز ترین سکانس های این اپرای عروسکی است و مهم این که یلدا، یک قطعه پراحساس و دلنشین از این خواننده جوان و پیروز از آب درآمده است.

نام قطعه: تاریکم ای یلدا

  • خواننده: احسان خواجه امیری
  • سبک: پاپ
  • مناسب برای: جمع های جوانانه

بعضی هنرمندان از جمله احسان خواجه امیری، به واسطه کاراکتر کاریزماتیک و آثار باکیفیت، معمولا همواره هوادارانِ ثابت و وفادار خودشان را دارند و تقریبا همه آثارشان، فارغ از شاد یا غمگین بودن، کم و بیش شنیده می گردد و دریافت تندیس طلایی بهترین آلبوم به انتخاب مردم، در بخش آلبوم موسیقی پاپِ جشنواره اخیر موسیقی ما، موید همین نکته است.

قطعه تاریکم ای یلدا... هم هرچند جزو قطعاتِ غمگینی است که این خواننده اجرا نموده اما چه ایرادی دارد وقتی قطعات آرام و حزینِ این هنرمند هم، به اندازه قطعات شاد و پرانرژی اش، تاثیرگذار است؟ قطعه سلام آخر و کاری را که با دل و جانِ آدمیزاد می نماید، از

یاد نمی بریم!

نام قطعه: زندگی کن

خواننده: علی زندوکیلی

سبک: پاپ سنتی

مناسب برای: جمع رفقای اهل دل

قطعه بسیار حال خوب کُنی از خواننده شیرازی پیروز که هواداران زیادی بین چهره ها و مردم عادی دارد. علی زندوکیلی از آن هاست که از کودکی با موسیقی مانـوس بوده و تجربه همکاری با گروه های موسیقی معتبری همچون زندبند، دنگ شو و گلبانگ را دارد. محتوای قطعه زندگی کن، کنایه به آن هاست که رنج و ناکامی ها را مثلِ یک شب یلدا کش می دهند و قدر لحظاتی را که از دست می دهند،

نمی دانند.

نام قطعه: آواز شب

  • اجرا: گروه دنگ شو
  • سبک: تلفیقی
  • مناسب برای: جمع رفقای اهل مُداقه

حالا نزدیک به ده سال از شکل دریافت گروه دنگ شو توسط طاهاپارسا و رضاشایا، فرزندان بازیگر خوشنام کشورمان علیرضا شجاع نوری می گذرد. دنگ شو، جزو اولین گروه های جوانانه، خلاق و پیشرو بود که قدم های روبه جلویی در زمینه موسیقی ترکیبی برداشت و با انتشار آلبوم های خاطره انگیزی چون شیراز چهل ساله، دلتنگ شو و اتاق گوشواره، حسابی ترکاند. قطعه آواز شب که یادآوری می نماید باید بی خیال غم ها شد و دَم را غنیمت شمرد، قطعه ای یلدایی است که شب چله دو سال پیش از سوی این گروه به هواداران شان تقدیم شد.

نام قطعه: شب یلدا

  • خواننده: رضـا صادقی
  • سبک: پاپ
  • مناسب برای: تنها، پشت فرمان، توی اتوبان

چاره ای نیست. زندگی است و هزار بالا و پایین و فراز و نشیب دارد و گاهی تنها شدن و تنها ماندن و خلوت کردن با خود هم، بخشی از جهت زندگی است. اگر شب یلدا تنهایید و از هوادارانِ حال و هوای معمولا حُزن آلـود قطعات رضاصادقی هستید، ترانه شب یلدای این هنرمند، حسابی می چسبد.

نام قطعه: یلدا

  • خواننده: مازیار فلاحی
  • سبک: پاپ
  • مناسب برای: تنها، چای در دست، روی تراس

هوادارانِ صدا و آثار فلاحی، می دانند که سبک کار این خواننده، اجرای قطعاتی به لحاظ ترانه و ملودی بسیار احساسی است. روی همین حساب، مناسب هر جا و هر لحظه ای نیست؛ چون اگر توی مودش نباشید، ممکن است نه تنها لذت نبرید، بلکه حالتان هم گرفته گردد. اما اگر به دنبال چند دقیقه خلوت و فکر و مرور خاطرات در شب یلدا هستید، این قطعه انتخاب بسیار دلنشینی است.

نام قطعه: شب یلدا

  • خواننده: کوروش یغمایی
  • سبک: راک
  • مناسب برای: همواره و همه جا

انتها لیست ما، گل سر سبد آن است. پدر راک ایران با خلق این ترانه نام خود را در کنار این شب ماندگار نموده است. سبک خاص کوروش یغمایی و هنر منحصر به فردی که در استفاده از ساز های زهی الکتریک دارد، فقط با هنر کوروش میتواند چنین همنشینی خوبی با شعر عاشقانه یلدایی پیدا کند. آرزوی سلامتی و طول عمر داریم برای کوروش یغمایی عزیز.

بلندی موی سیاهت، شب یلداست...

منبع: برترین ها

به "موسیقی های دلنشین برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی های دلنشین برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید