هشدار یونیسف به افزایش دوبرابری سوءتغذیه حاد در میان بچه ها هائیتی

به گزارش خانه انگلیسی، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) از افزایش تهدید سوء تغذیه حاد در بچه ها زیر پنج سال هائیتی هشدار داد.

هشدار یونیسف به افزایش دوبرابری سوءتغذیه حاد در میان بچه ها هائیتی

به نقل از نشریه اینفوبائه، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) از افزایش تهدید سوء تغذیه حاد در بچه ها زیر پنج سال هائیتی به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع بیماری همه گیر، خشونت گسترده، تغییرات شدید آب وهوایی، محیط های غیربهداشتی و عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم هشدار داد.

به گفته یونیسف، همه این عوامل موجب کاهش میزان ایمنی جسمی بچه ها و به دنبال آن افزایش تعداد موارد دیفتری و افزایش خطر شیوع سرخک در امسال شده است.

ژان گوف مدیر منطقه ای یونیسف در آمریکای لاتین و کارائیب پس از بازدید از این فقیر ترین کشور آمریکای لاتین هشدار داد که سوء تغذیه شدید در این گروه سنی بچه ها می تواند در امسال میلادی به بیش از دو برابر افزایش یابد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط یونیسف پیش بینی می گردد که شمار بچه ها گرفتار سوء تغذیه حاد از 41 هزار مورد در سال گذشته میلادی (2020) به بیش از 86 هزار کودک برسد.

براساس اعلام یونیسف، این نهاد در سال 2021میلادی به منظور تامین نیازهای بشر محبت آمیز 1.5 میلیون نفر از جمعیت هائیتی که بیش از 700 هزار کودک را شامل می گردد، به 48.9 میلیون دلار سرمایه نیازمند است. درخواست بشر محبت آمیز ای که تا کنون تامین وجه نشده است.

بحران عدم امنیت غذایی در هائیتی به عنوان فقیرترین کشور قاره آمریکا، به ویژه در سال های اخیر تشدید شده است.

خشکسالی های مکرر، طوفان های شدید و از دست رفتن محصولات کشاورزی، عدم دسترسی خانواده ها به خدمات بهداشتی، همه گیری کووید-19 و اعتراض های ضد دولتی و افزایش خشونت ها نه تنها مسائل بسیاری برای ساکنین این منطقه به بار آورده بلکه بر اساس تحلیل های این نهاد وابسته به سازمان ملل، حدود چهار میلیون و 400 هزار نفر از شهروندان این کشور، تقریبا نیمی از جمعیت این کشور کارائیب با ناامنی غذایی بسیار شدید روبرو هستند.

اقتصاد کشورهای فقیر آمریکای مرکزی، تحت شرایط قرنطینه و محدودیت های مرتبط با همه گیری ویروس کرونا از هم پاشیده است. از طرفی وقوع توفان های سهمگین اِتا و لوتا در مناطق وسیعی از نیکاراگوئه، گواتمالا و هندوراس و به دنبال آن خرابی ها، سیلاب های عظیم و رانش زمین در ماه نوامبر 2020 (آبان ماه) موجب تشدید معضلات این منطقه شده است.

سازمان غیر دولتی اقدام علیه گرسنگی پیشتر از تشدید سه برابری شمار افرادی که از عدم امنیت غذایی در آمریکای لاتین رنج می برند در سال 2020 ناشی از شیوع بیماری کووید-19 اطلاع داد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط سازمان اقدام علیه گرسنگی بر روی سه هزار و 700 خانوار در منطقه آمریکای مرکزی از نیکاراگوئه تا گواتمالا، از هر 10 خانواده فقط یک مورد از آن ها در شرایط امنیت غذایی قرار داشته و دست کم سه میلیون و 900 هزار نفر در تامین غذای خود مطابق با حداقل استانداردهای کمیت و کیفیت غذایی با مشکل روبروند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "هشدار یونیسف به افزایش دوبرابری سوءتغذیه حاد در میان بچه ها هائیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونیسف به افزایش دوبرابری سوءتغذیه حاد در میان بچه ها هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید