وجود 63 پایگاه اورژانس در کردستان

به گزارش خانه انگلیسی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با اشاره به اینکه در سطح استان 63 پایگاه اورژانس وجود دارد، گفت: 22 پایگاه شهری، 35 پایگاه جاده ای، 2 واحد موتورلانس، 3 کد دوم شهری و یک اورژانس هوایی با بیش از 400 نفر نیرو به ارائه خدمت می پردازند.

وجود 63 پایگاه اورژانس در کردستان

به گزارش خانه انگلیسی، وحید یوسفی نژاد در نشست مشترک استاندار و جمعی از مسئولین استانداری کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مسئولین تعدادی از ادارات و سازمان های استانی و شهرستانی با سرپرست و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: امروز افتخار داریم که شاهد اضافه شدن هشت دستگاه آمبولانس پیشرفته یاری دار به ناوگان اورژانس کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 63 پایگاه اورژانس وجود دارد، اضافه کرد: 22 پایگاه شهری، 35 پایگاه جاده ای، 2 واحد موتورلانس، 3 کد دوم شهری و یک اورژانس هوایی7 در این زمینه بیش از 400 نفر نیرو در این مدیریت به ارائه خدمت می پردازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توضیح داد: اورژانس پیش بیمارستانی از 108 دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات در سطح استان بهره می گیرد که شامل 54 دستگاه اسپرینتر 314، 26 دستگاه اسپرینتر 315، 12 دستگاه اسپرینتر یاری دار، هشت دستگاه تویوتا هایس، 14 دستگاه تویوتا هیلوکس و 2 دستگاه تویوتا لندکروز است.

یوسفی نژاد از بازسازی و تجهیز مجموعه اورژانس دانشگاه در چند ماه اخیر اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال بیش از 12 دستگاه آمبولانس پیشرفته وارد ناوگان اورژانس دانشگاه برای خدمت رسانی باکیفیت به مردم شده است.

وی ذکر کرد: در حوزه اورژانس بیمارستان ها نیز 58 دستگاه آمبولانس شامل سه دستگاه اسپرینتر 315، 55 دستگاه تویوتا هایس، دو دستگاه هایلوکس و یک دستگاه تویوتا سرانزا، در چرخه ارائه خدمات قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه اورژانس دانشگاه در سال گذشته حدود 42هزار مأموریت شامل 30 هزار در حوزه شهری و 12هزار ماموریت جاده ای انجام داده است، عنوان نمود: در شش ماه اول سالجاری این آمار به 25 هزار مأموریت رسیده است.

یوسفی نژاد اعلام کرد: بر طبق آمارها بیش از 70 درصد بیماران و مصدومینی که با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند بلافاصله وارد اتاق عمل شده اند که بیانگر ضرورت و احتیاج به استفاده از این نوع اورژانس در استان است.

یوسفی نژاد یادآور شد: طراحی و به کارگیری مرکز دیسپیج رزرو، اجرای قانون بهره وری ویژه کارکنان فوریت ها، طراحی صندلی شستشوی آمبولانس ها، بهره برداری از مرکز مهارت های بالینی، بهره برداری از 17 دستگاه تله کاردیوگرام در آمبولانس ها، احداث و توسعه پایگاه ها، توسعه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، بازسازی 12 دستگاه آمبولانس فرسوده، استفاده از بی سیم های دیجیتال و بهره برداری از دو دستگاه آمبولانس NICU از جمله پیشرفت های اخیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود 63 پایگاه اورژانس در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 63 پایگاه اورژانس در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید