وزیر بهداشت: انتصابات در دانشگاه ها بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری است

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - وزیر بهداشت با حضور در مجلس تاکید نمود که انتصابات در دانشگاه ها بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری است.

وزیر بهداشت: انتصابات در دانشگاه ها بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری است

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی، در نشست علنی امروز (سه شنبه 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال دکتر مسعود پزشکیان، منبی بر عدم پایبندی به قانون برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه های منتخب، گفت: همانطور که در بند (ب) ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه آمده است، فعالیت کلیه پزشکان، دندان پزشکان و داروسازان در استخدام پیمانی و رسمی و سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی یا عمومی غیردولتی ممنوع است و دولت مکلف شده است در اجرای این حکم با جبران خدمت ذی نفعان به وسیله اعمال تعرفه در چارچوب بودجه سنواتی اقدام کند، اما متاسفانه تا به امروز چنین اعتباری در قانون بودجه وجود نداشته و شرایط جبران خدمت محقق نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم با اشاره به بخشی از این سوال که به تعهد کلامی وی حین اخذ رأی اعتماد اشاره دارد، ادامه داد: برنامه ارائه شده اینجانب در کتابی که اخیراً در مجلس منتشر شده آمده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته و سرفصل ها و برنامه هایی که در آنجا اعلام کردم در آن وجود دارد و تمامی آنها در دست پیگیری است و طبیعی است بخشی از آنها باید در قالب اصلاح مصوبات یا اصلاح قوانین یا پیش بینی در قانون بودجه سنواتی محقق شوند، به همین علت بخشی از مواردی که قابلیت در سال 1401 دارد، در لایحه بودجه پیش بینی شده است. اگر اجابت درخواستی به علت محدودیت های موجود امکانپذیر نشد، آیا دلالت بر عدم پایبندی به تعهد است یا نه.

وی توضیح داد: درخصوص انتصابات در بعضی دانشگاه های علوم پزشکی برای انتخاب افراد با محدودیت هایی مواجهیم و امکان اجرای قانون به علت عدم پیش بینی بار اقتصادی فراهم نیست، از سوی دیگر نمی تواند امور دانشگاه های تاثیرگذار را به افرادی واگذار کنم که توانایی، تخصص و تجربه کافی و همراهی با برنامه های دولت سیزدهم برای اداره چنین موسساتی نداشته باشند، لذا آنچه در اداره این دانشگاه ها اهمیت دارد فزونی و غلبه منافع دولت بر منافع خصوصی است که در این انتصابات بر آن تاکید نمودیم و با همه مدیران منصوب شده میثاقی در زمان انتصاب منعقد شده است.

وی یادآور شد: در کل به برنامه ای که به شما ارائه دادم پایبند هستم و با هیچکس عهد اخوت نبسته ام، بنابراین هر فردی به هر علتی از راه خود منحرف گردد، حتما وی را عزل خواهیم کرد.

عین اللهی، با اشاره به برنامه هایی که از تریبون مجلس اعلام نموده است، تاکید نمود: اطمینان داشته و دارم که این برنامه ها به وسیله شما عزیزان رصد خواهد شد، بنابراین همیشه خود را مقید به اجرای این برنامه ها می دانم، چرا که معتقدم در مدار قانون می توانیم شرایط حوزه سلامت را برای مردم مطلوب تر کنیم و در این راستا با رویکرد لزوم نظارت بر عملکرد مدیران ارشد و روسای دانشگاه ها، واحد نظارت و بازرسی فعالی را شکل داده ایم که به صورت مداوم و مستمر عملکرد مدیران را ارزیابی می نماید تا با همین رویکرد با نظارت مستمر و میدانی اگر همکاری از عهد و میثاقی که منعقد شده است کوتاهی کند، بنده هیچ عهد اخوتی با فرد به جز خدمت نداشته و ندارم.

91 درصد مردم تهران واکسیناسیون شده اند

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد با تمام قدرت در نظام جمهوری اسلامی کار کند، باید این فرصت را به وی بدهیم، اضافه کرد: افرادی که به کار گرفته شده اند عمدتاً جانباز، ایثارگر، متدین و حزب اللهی هستند و اگر از نمایندگان تهران بپرسید که در این مدت سه ماه و نیم چه کاری انجام داده اند، خواهند گفت به صورت شبانه روزی و ایثارگرانه کار می نمایند. کما اینکه نمونه کار آنها را در کنترل بیماری کرونا می بینید.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در آغاز به کار این دولت، شرایط شیوع بیماری کرونا بسیار بغرنج بوده است، یادآور شد: ما حدود 700 نفر در روز مرگ و میر داشتیم که امروز به کمتر از 20 نفر رسیده، بعلاوه آمار مبتلایان از 50 هزار نفر به 700 نفر، کاهش بستری ها از 5 هزار و 400 هزار به 298 و بیماران ویژه از 8200 نفر به 1775 نفر کاهش یافته است. ضمن اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد، در حالی که در آغاز به کار این دولت 359 شهر و شهرستان در شرایط قرمز بودند. بعلاوه در شرایط کنونی 417 شهر شرایط آبی دارند که به علت کوشش همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص در تهران ایجاد شده است.

عین اللهی اضافه کرد: امروز در تهران 91 درصد مردم تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند که این شرایط در پی کوشش شبانه روزی همکارانمان بوده که برای نظام فعالیت می نمایند. از سوی دیگر انتخاب همکاران بر پایه تعهد و تخصص و انقلابی گری است و افرادی انتخاب می کنیم که سازگار با انقلاب و دولت آقای رئیسی باشند.

وی با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در 8 سال گذشته نیز وجود داشته است، تاکید نمود: ما قول می دهیم و از افراد منصوب شده نیز میثاق گرفته ایم، ضمن اینکه تمامی معاونان این وزارتخانه و 90 درصد روسای دانشگاه ها تمام وقت هستند و از بین افرادی با درجات علمی و تعهد بالا و عملکرد مطلوب انتخاب شده اند و کارهای بزرگی نیز انجام داده اند.

وی اعلام کرد: متاسفانه شرایطی که در رابطه با رانت ها و تعارض منافع و اختصاصی کردن بسیاری از مراکز به عنوان مراکز تحقیقاتی وجود داشت را اگر صلاح بود در جلسه دیگر مطرح می کنم. ضمن اینکه باید به این نکته نیز اشاره کنم عملکرد روسای منصوب شده و مدیران در جهت منافع انقلاب است و انشالله با حل مسائل اقتصادی بتوانند بهتر از سابق کار نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر بهداشت: انتصابات در دانشگاه ها بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: انتصابات در دانشگاه ها بر اساس تعهد، تخصص و انقلابی گری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید