پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم در استان همدان، افزایش 45درصدی قیمت خرید تضمینی

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم در استان اطلاع داد.

پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم در استان همدان، افزایش 45درصدی قیمت خرید تضمینی

به گزارش خبرنگار از ؛ رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 410هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان امسال به کشت گندم اختصاص داده شده است.

اوبا اشاره به پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم برای امسال، اضافه کرد: دولت برای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گندم و افزایش فراوری، نرخ خرید تضمینی گندم را 45درصد افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی برای امسال در کارگروه هماهنگی تخصصی خرید تضمینی این دو محصول استراتژیک آنالیز شد.

رضوانی جلال گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در عین توجه به میزان و حجم گندم فراوریی، برای کیفی کردن محصول مبارزه با آفات سن غلات را از 16فروردین شروع نموده است.

او اضافه کرد: استان همدان در سال های متمادی یکی از مراکز مهم و اصلی فراوری گندم و دانه های روغنی در کشور به حساب می آید.

بکائی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان هم گفت: با توجه به اینکه مصرف و احتیاج استان همدان به گندم 210هزار تن به میزان یک سوم فراوری گندم است، برای ذخیره سازی این محصول استراتژیک ظرفیت سازی و برنامه ریزی شده است.

د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم در استان همدان، افزایش 45درصدی قیمت خرید تضمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 740هزار تن گندم در استان همدان، افزایش 45درصدی قیمت خرید تضمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید