کارگردان ایتالیایی: دست خدا داستان زندگی خودم است

به گزارش خانه انگلیسی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی برنده اسکار گفت فیلم جدیدش دست خدا بر اساس اتفاق های زندگی خودش ساخته شده است.

کارگردان ایتالیایی: دست خدا داستان زندگی خودم است

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از رویترز، پائولو سورنتینو که با فیلم دست خدا یکی از نامزدهای نهایی شاخه برترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار 2022 است ساختر مصاحبه ای گفت: این واقعاً باعث خوشحالی و افتخار من است که برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شده ام، اگر بار اول بود می توان آن به شانس نسبت داد، اما بار دوم ثابت می نماید که شخص در طول سال ها کار خوبی انجام داده است.

دست خدا در شاخه برترین فیلم بین المللی مستند دانمارکی فرار، فیلم ژاپنی ماشین منو بران، لونانا: گاویشی در کلاس درس از کشور بوتان و فیلم نروژی بدترین آدم جهان رقابت می نماید.

سورنتینو در سال 2014 با فیلم زیبایی بزرگ جایزه اسکار برترین فیلم بین المللی را برای سینمای ایتالیا به ارمغان آورد.

در فیلم دست خدا، که حوادث آن در حال و هوای دهه 1980 در ناپل اتفاق می افتد، سورنتینو خنده و اندوه را در هم آمیخته تا فاجعه ای را که در نوجوانی بر خانواده اش گذشته را بازگو کند. والدین این فیلمساز در شبی که این نوجوان 17 ساله برای تماشای بازی یکی از اسطوره هایش دیگو مارادونا فوتبالیست فقید آرژانتینی، به استادیوم رفت، در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن کشته شدند و همین داستان دستمایه اصلی ساخت فیلم دست خدا بوده است.

عنوان فیلم برگرفته از گل معروف مارادونا به تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986 میلادی است.

سورنتینو بعلاوه گفت: نتفلیکس که فیلم دست خدا پس از اکران محدود در ماه دسامبر در سطح جهانی پخش می گردد، ابزار ایده آلی برای فیلمی بود که به موضوعات جهانی مانند عشق و از دست دادن می پردازد. اغلب ما درد یا فقدانی را تجربه نموده ایم که نحوه درک ما از چیزها را در زندگی تغییر داده است... و این، به نظر من، جهانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کارگردان ایتالیایی: دست خدا داستان زندگی خودم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان ایتالیایی: دست خدا داستان زندگی خودم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید