گفت وگوی تلفنی سه ساعته 11 سناتور آمریکایی با مقامات سعودی

به گزارش خانه انگلیسی، خبرگزاری رویترز از گفت وگوی تلفنی یازده سناتور آمریکایی با مقامات سعودی و اعمال فشار به این کشور برای کاهش فراوری نفت خبر داده است.

گفت وگوی تلفنی سه ساعته 11 سناتور آمریکایی با مقامات سعودی

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی، سناتورهای آمریکایی از ایالتهای نفت خیز این کشور که اخیرا خواهان خروج نظامیان آمریکایی از عربستان سعودی نیز شده بودند روز شنبه اعلام کردند که با سه مقام ارشد حکومت ریاض در زمینه لزوم اقداماتی برای کاهش فراوری نفت تلفنی گفت وگو نموده اند.

براساس گزارش رویترز، قیمت جهانی نفت به دلیل شیوع بحران کرونا در سراسر جهان و همچنین افزایش میزان فراوری از سوی عربستان سعودی و روسیه به پایین ترین قیمت خود طی 18 سال اخیر رسیده است.

با این حال ریاض و مسکو اخیرا در جلسه غیررسمی اعضای اوپک پلاس توافق نموده اند که ده میلیون بشکه از میزان فراوری خود را کم نمایند.

رویترز گزارش داد، سناتور دن سالیوان، کوین کرامر از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا با مقامات ارشد سعودی در این زمینه تلفنی رایزنی نموده اند. آنها اخیرا طرحی را ارائه نموده اند که عربستان سعودی از میزان فراوری نفت خود کم کند یا اینکه آمریکا نظامیان خود و همچنین سامانه دفاع موشکی تاد را از این کشور خارج خواهد نمود.

براساس این گزارش، علاوه بر این دو سناتور، 9 سناتور دیگر جمهوریخواه نزدیک به دو ساعت و نیم به صورت تلفنی با مقامات سعودی رایزنی نموده اند.

این یازده سناتور آمریکایی با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت، خالد بن سلمان وزیر دفاع و ریما بندر بن سلطان سفیر سعودی در واشنگتن گفت وگو نموده اند.

سالیوان از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش فراوری نفت استقبال نموده اما گفته است که باید در عمل دید نه در حرف.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی سه ساعته 11 سناتور آمریکایی با مقامات سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی سه ساعته 11 سناتور آمریکایی با مقامات سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید