10 ایده ی فوق العاده برای تزیین راهروهای باریک در خانه

به گزارش خانه انگلیسی، حتما تا کنون مقاله ها و عکس های زیادی دیده اید که برای بهتر کردن دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه، اتاق خواب، حمام یا اتاق نشیمن راهکارهای متنوعی ارائه نموده اند؛ اما معمولا راهروها، به عنوان جایی که همه فضاهای مهم خانه را به هم مرتبط می نمایند، نادیده گرفته می شوند و بدون تزئین و خالی رها می شوند.

10 ایده ی فوق العاده برای تزیین راهروهای باریک در خانه

راهروها و راه پله ها همواره جای پرچالشی برای تزئین هستند چون اغلب نور طبیعی کافی ندارند و همواره چند در و بازشو به داخل این قسمت داریم که باعث می گردد سطوح و دیوارهای یکپارچه کمتری در اختیار داشته باشیم و در نتیجه دست ما برای چیدمان بسته تر خواهد شد.

اگر در خانه ای قدیمی با راهروهای کم عرض زندگی می کنید یا آپارتمان مدرنی دارید که راهروهای خالی بین واحدها وجود دارد، فرقی نمی نماید. در هر صورت بدانید که صرف کردن انرژی و زمان برای زیباتر کردن این قسمت از خانه کار بی فایده ای نیست و با اندکی کوشش خواهید توانست سبک شخصی خودتان را در آن جا پیدا کنید و هویت بصری مستقلی برای آن فضا خلق کنید.

اگر در پی ایده هایی برای تغییر دکوراسیون راهروهای خانه تان می گشت، با ما در این مقاله از خانه انگلیسیمگ همراه باشید تا چند ترفند به شما معرفی کنیم که یاری می نمایند حتی تاریک ترین راهروها هم مجذوب کننده، روشن و سرزنده به نظر برسند.

1. همواره به تاثیر برخورد اول توجه کنید

راهرو، کریدور ورودی، فضای تقسیم، هال کوچک و یا هر اسمی که با توجه به ابعاد و شرایط، به فضای ورودی خانه تان اطلاق می کنید، اولین جایی است برای نشان دادن فضای کلی خانه شما. سبک چیدمان سالن ورودی شما مطمئناً بیشترین تأثیر را بر مخاطب خواهد گذاشت. این فضا فرصتی است برای ایجاد حس خوش آمدگویی و دعوت نمایندگی به داخل و همین طور جایی است که شما می توانید درباره روحیه و سلیقه منحصربه فردتان چیزهایی را به نمایش بگذارید.

تصور کنید چه حس مثبتی در شما شکل می گیرد زمانی که وارد راهروی خانه ای می شوید که بسیار مرتب و زیبا چیدمان شده است، دیوارها رنگ سفید یکدستی دارند و صاحب خانه قفسه ها، تابلوها و اکسسوری های مجذوب کننده و چشم نوازی برای این قسمت تهیه نموده است. چنین ورودی را مقایسه کنید با شرایط خانه ای که ساکنان آن به ساختن یک محیط زیبا بی توجه هستند و از هال و راهرو به عنوان فضای انباری و جایی برای جمع کردن کارتن های خالی، کیسه های زباله، نردبان و چهارپایه استفاده می نمایند. اگر راهروی خانه شما هم در چنین شرایط نامرتبی واقع شده است، دست به کار شوید و در قدم اول همه انباشتگی ها و به هم ریختگی ها را جمع کنید. در قدم بعدی با توجه به شرایط خانه تان یک یا چند ایده از توصیه های متخصصان طراحی و دکوراسیون را انتخاب کنید و در راهروی خانه تان پیاده کنید. شک نداشته باشید که نتیجه نهایی تاثیر خیلی خوبی بر روحیه تمام ساکنان خواهد گذاشت.

2. از کاشی های طرح دار برای کف راهرو بهره ببرید

کاشی های طرح دار و شطرنجی برای فضاهای بزرگ چندان مناسب نیستند و محیط را شلوغ نشان می دهند اما همین کاشی ها برای پوشش کف قسمت های کوچک خانه مثل راهرو عالی هستند که تعداد آیتم های دکوراتیو بسیار کم است و می توان با خیال راحت و بدون فکر کردن به هماهنگ شدن کاشی کف با سایر آیتم ها، هرنوع طرح و رنگی را انتخاب کرد.

3. در راهروها آینه نصب کنید

از مهم ترین کاربردهای آینه در چیدمان خانه، به خصوص در خانه های کوچک، بزرگتر نشان دادن محیط است. آینه اگر در جای مناسبی نصب گردد، فکر بیننده را فریب می دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می نماید. آینه های قدی این کار را به برترین حالت انجام می دهند.

زمانی که آینه قدی بزرگی میان دو در یا دو پنجره قرار بگیرد، باعث می گردد ببینده خطوط محیطی را در امتداد هم ببیند و فضا را بزرگتر از آن چیزی که هست تصور کند.

در اطراف آینه یا دیوار روبرویی حتما آباژور یا چراغ های دکوراتیو نصب کنید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که نور آن به وسیله آینه بازتاب داشته باشد. این تکنیک به بزرگ تر و پرنورتر نشان دادن محیط یاری خواهد نمود.

اگر کمد یا فضای انباری هم داشته باشید، درهای آینه ای یک انتخاب عالی برای پوشاندن قسمت های انباری هستند.

4. برای راهروها فرش یا کناره با رنگ های مجذوب کننده تهیه کنید

فرش کناره، به فرش های کم عرض و طولانی گفته می گردد که به هر دو صورت ماشینی و دستباف در مقدار های مختلف فراوری می گردد و برترین گزینه برای پوشاندن کف قسمت های کوچک خانه مثل راهروها، پوشش پله ها، اطراف تخت خواب و فضای باریک اطراف فرش های بزرگ است. پیشنهاد ما خریدن کناره های دستباف یا گلیم های پشمی است که علاوه بر خاصیت گرمابخشی پشم، ظاهری رنگی و حس صمیمیت به خانه شما منتقل خواهد نمود.

5. دیوارها را به رنگ مشکی در بیاورید

دیوارهای سیاه؟! مطمئن هستید؟ به نظر متخصصان طراحی دکوراسیون، استفاده از رنگ مشکی برای دیوارهای راهروهای باریک یک انتخاب جسورانه است. از رنگ های تیره برای دیوار نهراسید. تنها چیزی که باید بدانید این است که در چه جایی مجاز به استفاده از این رنگ ها هستید تا برترین و مجذوب کننده ترین ظاهر را خلق کنید.

دیوارهای تیره در اتاق خواب یا اتاق نشیمن ممکن است کمی بیش از حد دلگیر باشد اما یک راهرو، فیلتر ورودی و یک گذرگاه جایی نیست که برای مدت طولانی در آن بنشینید، بنابراین مکان خوبی برای آزمایش چیزهای جسورانه است.

اما در نهایت، این بستگی به شما دارد که چه انتظاری از یک فضا دارید. اگر یک قسمت از خانه شما آنقدر عاری از نور طبیعی است که رنگ سفید روشن دیوارها، شرایط را چندان بهبود نمی بخشد، پس می توانید چیزی غنی تر و عمیق تر را انتخاب کنید که به خانه شما یک مجذوب کنندهیت منحصربه فرد ببخشد.

6. یک دیوار شاخص بسازید

دیوارهای خالی یک راهرو، به خصوص اگر تک رنگ و ساده باشند، می توانند پس زمینه ای شگفت انگیز برای آثار هنری در فریم ها و قاب عکس ها فراهم نمایند. برای تنوع دادن به فضای یکنواخت راهرو، به سادگی می توانید یک دیوار را انتخاب کنید و آن را به یک دیوار خاص و شاخص تبدیل کنید. رنگ دیوار شاخص می تواند متفاوت از رنگ دیوارهای دیگر باشد یا از نظر مصالح و متریال، جنس متفاوتی داشته باشد.

دیوارهای شاخص معمولاً برای برجسته کردن یک قسمت خاص و از بین بردن الگوی تکراری حاکم بر دیوارهای دیگر ساخته می شوند، پس اگر برای تغییر رنگ و متریال دیوار محدودیت دارید، قاب عکس های مجذوب کننده تهیه کنید و عکس های هنری یا عکس های شخصی و خانوادگی تان را با چیدمان درست و هماهنگ شده نصب کنید.

7. برای سقف راهرو از رنگ های تیره بهره ببرید

اگر دیوارهای رنگ شده تیره و مشکی برای شما خوشایند نیستند، به جای دیوار این رنگ های مجذوب کننده را در سقف به کار بگیرید تا بلندی و طولانی بودن سقف کمتر به چشم بیاید. بعد از آن انتخاب های بی شماری برای لوستر و اکسسوری سقفی پیش روی شما خواهد بود، لوسترهای مسی، طلایی و اکسسوری هایی با کریستال های رنگی که از یک سقف تیره رنگ آویزان باشند جلوه ای خاص و تکرار نشدنی خواهند داشت.

8. راهروهای باریک را هم می توانید قفسه بندی کنید

اگر فضای کافی درون اتاق ها برای انبار کردن و نگه داری وسیله های تان ندارید، برخی از وسیله ها را می توانید به راهرو منتقل کنید. پیشنهاد ما اشیایی کم حجم و کوچک است که بتوان آن ها را در قفسه های کوچک سازمان دهی کرد. کتاب خانه ها مناسب ترین انتخاب برای قرار دادن در راهروهای باریک هستند. بهتر است که این قفسه بندی ها با فاصله از هم و بدون در باشند تا حس محدود بودن و خفگی فضاهای کوچک را تشدید نکند.

9. راهروها را به صورت تک رنگ و منوکروم دکور کنید

دکور کردن محیط کار و زندگی با تعداد رنگ های کمتر یکی از روینمودهای بسیار پرطرفدار این روزها است. شما به راحتی قادر خواهید بود با انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ غالب دکوراسیون، فضایی خاص و به یاد ماندنی خلق کنید. برای این کار یکی از رنگ های مورد علاقه تان را انتخاب کنید و همه اجزای خانه را با الویت دادن به انتخاب این رنگ خریداری کنید یا تغییر دهید.

10. حتما به خوب بودن نورپردازی دقت کنید

شما با انتخاب نوع نورپردازی معین می کنید که چه چیزی در محیط بیشتر به نظر بیاید و چشم ها به کدام سمت راهنمایی شوند. نورپردازی درست روشی برای اضافه کردن مجذوب کنندهیت به دکوراسیون خانه است و بهتر است از ابتدای فرآیند دکور کردن، تنظیم کردن نور محیط را در اولویت قرار بدهید.

اگر راهروها در خانه شما در معرض نورهای شدید در طول روز واقع شده است می توانید با یک پرده مناسب مقدار نور ورودی را تنظیم کنید. اگر هم سقف بلند، پارتیشن بندی، قفسه یا کمدهای تعبیه شده در راهروهای باریک باعث می شوند در محیط راهرو سایه های بلند و آزاردهنده ایجاد گردد، از لوستر، چراغ های دیواری و لامپ های نورمخفی متناسب با شرایط بهره بگیرید تا حس خفگی را از بین ببرید.

در آخر

بی شک انرژی مثبت هر کار کوچکی که ما برای بهتر و زیباتر کردن محیط زندگی مان انجام دهیم، تا مدت ها بر روحیه ساکنان آن محیط باقی خواهد ماند. هر گوشه ای از یک خانه می تواند به یک نقطه مجذوب کننده و قابل توجه تبدیل گردد. راهروها هم از این قانون خارج نیستند. با صرف کردن زمان و انرژی اندکی می توانید از راهروهای بی روح و خالی خانه تان نقطه کانونی طراحی بسازید. برای این کار حتما به جزئیات دقت کنید، فضا را تا حد ممکن خلوت و مرتب نگه دارید و از ترندهای دکوراسیون تا جایی پیروی کنید که طراحی کلی خانه تان از هماهنگی و یکدست بودن خارج نگردد. همه این ها به شما یاری خواهد نمود که یک محیط مجذوب کننده، زیبا و البته معنادار طبق سلیقه شخصی تان بسازید.

منبع: upcyclist

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 ایده ی فوق العاده برای تزیین راهروهای باریک در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده ی فوق العاده برای تزیین راهروهای باریک در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید