2 طرز تهیه کیک چای بسیار خوشمزه در فر و بدون فر در قابلمه

به گزارش خانه انگلیسی، کیک چای یکی از لطیف ترین و نرم ترین کیک های ساده اسفنجی است. یک کیک ساده و خوشمزه که به راحتی هم در فر قابل پخت است و هم اگر فر ندارید می توانید آن را در ماهیتابه درست کنید. طعم چای دم کشیده در این کیک اسفنجی و ساده بسیار لذت بخش و لذیذ است. طرز تهیه کیک چای در فر و بدون فر در ماهیتابه را در مجله خبرنگاران بخوانید.

2 طرز تهیه کیک چای بسیار خوشمزه در فر و بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک چای ساده در فر

مواد لازم

آرد قنادی: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 4 عدد

بیکینگ پودر: 3 قاشق چایخوری

شکر: 1 و ½ لیوان فرانسوی دسته دار

چای دم کرده غلیظ و سرد: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

دارچین: 1 قاشق چایخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

روغن: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

شکلات چیپسی: به مقدار دلخواه (اختیاری)

طرز تهیه

مرحله اول

طرز تهیه کیک چای مثل درست کردن یک کیک اسفنجی ساده یا میوه ای است. فر را روشن کنید و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک چای غلیظ دم کنید و در یک لیوان فرانسوی دسته دار یکرنگ و غلیظ بریزید. اجازه دهید چای سرد شود.

مرحله دوم

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و الک کنید. سپس تخم مرغ، شکر و وانیل را با هم ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید. باید یک مایه کاملا پفکی، سفید و کشدار درست شود. روغن را به این مایه پفکی اضافه کنید و باز هم بزنید. سپس چای و دارچین و شکلات چیپسی را اضافه کنید. کمی دیگر مایه کیک را هم بزنید. ترکیب آرد و بیکینگ پودر را در سه مرحله به مایه تخم مرغی کیک اضافه کنید و هر بار به مدت 10 ثانیه هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله سوم

کف و دیواره های قالب کیک را چرب کنید. قالب را آردپاشی کنید و قالب را به سطح کارتان بکوبید تا آردهای اضافی از قالب بریزند و در نهایت یک سطح نازک آرد روی قالب باقی بماند. مایه کیک را در قالب بریزید. قالب کیک را به مدت 40 الی 50 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. چهل دقیقه که گذشت یک خلال دندان یا نوک چنگال را داخل کیک فرو کنید، اگر خلال دندان تمیز از کیک بیرون آمد کیک شما پخته است، در غیر این صورت تا دقیقه 50 صبر کنید.

یادتان باشد تا قبل از دقیقه 40 به هیچ وجه درب فر را باز نکنید چون پف کیک می خوابد. بعد از پخت کیک در صورت تمایل روی آن را با شکلات سفید تا تیره که به روش بن ماری آب شده تزیین کنید. طرز تهیه کیک چای کشمشی هم به همین ترتیب است، به مقدار دلخواه کشمش و در صورت تمایل مقداری گردو، بادام یا پسته خرد شده و همچنین شکلات چیپسی، انواع میوه تازه مثل سیب خرد شده یا بلوبری و تمشک و … به مایه کیک اضافه کنید. طرز تهیه کیک چای سبز هم مثل طرز تهیه کیک چای با چای سیاه است. اگر طعم چای سبز را می پسندید به جای چای سیاه از آن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک چای ساده بدون فر

اگر فر ندارید برای درست کردن کیک چای تمام مراحل گفته شده را طی کنید. موقع پخت کیک یک قابلمه بزرگ تر از قالب کیک را روش شعله پخش کن بگذارید. شعله گاز باید متوسط باشد. به مدت 20 دقیقه قابلمه را روی شعله پخش کن و روی حرارت متوسط گاز گرم کنید. سپس قالب کیک را داخل این قابلمه بگذارید. درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و روی قابلمه بگذارید. یک ساعت زمان برای پخت کیک بدون فر زمان لازم است. بعد از یک ساعت درب قابلمه را بردارید، روی کیک را چک کنید، اگر روی کیک طلایی و خوشرنگ شده بود و خیس و مرطوب نبود کیک چای شما آماده است. در غیر این صورت 10 دقیقه دیگر درب قابلمه را بگذارید. قبل از یک ساعت درب قابلمه را باز نکنید چون پف کیک می خوابد.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه کیک چای بسیار خوشمزه در فر و بدون فر در قابلمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه کیک چای بسیار خوشمزه در فر و بدون فر در قابلمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید