مصالح ساختمانی

آشنایی با برترین هتل های استان گیلان

به طور معمول، سفر به شمال ایران برای گردشگران به این صورت است که به جای انتخاب یک اقامتگاه و یک مقصد خاص قبل از سفر، مقاصد متعددی را به عنوان مقاصد میانی با اقامت کوتاه و یک مقصد اصلی با اقامت بلندتر انتخاب می نمایند.

19 اسفند 1402

مجسمه های غول پیکر ، نیم تنه هایی بزرگ در پارک رئیس جمهورها

در پارکی واقع در کوه راشمور بلک هیلز، با نام پارک رئیس جمهورها مجسمه های غول پیکر چهار رئیس جمهور ، واقع شده است که الهام بخش یک مجسمه ساز اهل هاستون شده، تا پارکی بهمین نام در شهر لید در نزدیکی پارک قبلی تاسیس کند. این مطلب چگونگی شکل گیری این ایده و در...

18 دی 1401

استخوان های دوست داشتنی

فرانک مجیدی: معمولاً وقتی امتحان های ترم یا یک امتحان سنگین را می دهم، و هنوز ذهنم از فشارش خلاص نشده، یک کابوس می بینم. همواره یک جور است. خواب می بینم دیر به سر جلسه رسیده ام، ولی یادم رفته اتوماتیکهایم را با خودم بیاورم. با کلی التماس استادم را راضی می...

17 آذر 1401

نخستین هتل باشکوه طهران قدیم ، انتخاب میلانی برای یکی از ما دونفر ، مسیرهای دسترسی به بزرگترین کاروانسرای تهران

کاروانسرای خانات، یکی از چندین کاروانسرایی قدیمی در دل تهران است که از دوره قاجار به یادگار مانده ؛جاذبه ای قدیمی و تاریخی که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است و می توان آن را یکی از متفاوت ترین جاذبه های تهران دانست.

28 مهر 1401

کشف شهر تاریخی اوجان ، باستان شناسان دانشگاه تهران مرکز تابستانی ایلخانان را از دل خاک بیرون کشیدند

پژوهشگران دانشگاه تهران پیروز به کشف شهر تاریخی اوجان و مرکز تابستانی ایلخانان در استان آذربایجان شرقی شدند.

25 مرداد 1401

جاهای دیدنی آنتالیا؛ 14 جاذبه ای که نباید از زیبایی شان غافل شد

محله قدیمی پر پیچ وخم آن پر از مکان های تاریخی است. این شهر طوری است که می تواند محل استقرار شما برای بازدید از دورتادور آنتالیا باشد، جایی که ده ها مخروبه تاریخی بزرگ برای بازدید دارد. البته همه چیز به تاریخ ختم نمی شود. این شهر مکان فوق العاده ای برای...

13 مرداد 1401

قطعات موتور خودرو را بشناسید و کاربرد آن ها را بدانید

آیا با قطعات موتور خودرو آشنا هستید؟ قطعاً هر راننده ای بهتر است آگاهی کافی از قطعات موتور ماشین خود داشته باشد و دانستن وظیفه هر قطعه برای شناختن نیازها و همچنین بالابردن طول عمر آن قطعه بسیار ضروری به نظر می رسد. این آگاهی در زمان برخورد با ایراد در...

9 مرداد 1401

استفاده از ماسک های مصرف شده برای تقویت بتن

به گزارش خبرنگاران، در مقاله ای که در مجله Materials Letters منتشر شده است، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داده است که مخلوطی که در آن از مواد سازنده ماسک ها استفاده می گردد، 47 درصد مقاوم تر از سیمان های معمولی هستند.

8 تیر 1401

فراوری انرژی در نیروگاه نکا از مرز 699 میلیون کیلو وات ساعت گذشت

خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست شرکت مدیریت فراوری برق نکا از فراوری بیش از 699 میلیون و 408 هزارکیلووات ساعت انرژی در اسفند ماه سال 1400 اطلاع داد .

7 تیر 1401

رزم حسینی: ظرفیت فراوری 2 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال را داریم، محصولات مصرفی ایران به 60 کشور صادر می گردد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات کشور به لحاظ ارزشی در 10 ماهه سال جاری به 26 میلیارد دلار رسید، گفت: در کشور سالانه ظرفیت فراوری 2 میلیون و 600 هزار خودرو را داریم.

22 اسفند 1399

(تصاویر) محاصره نظامی واشنگتن در آستانه تحلیف بایدن

در آستانه ورود جو بایدن به کاخ سفید و شروع به کار به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، تدابیری امنیتی سختگیرانه ای در واشنگتن اعمال شده است.

1 اسفند 1399

وسپا و نمایش قدرت در میدان جنگ!

به منظور کاهش شدت ضربه احتمالی حین رسیدن به سطح زمین، هر کدام از آنها در یک محفظه مخصوص بسته بندی شده و روی بالشتکی از علف خشک قرار می گرفتند.

7 بهمن 1399

بافت تاریخی تبریز، حیات خلوت بساز بفروش ها

خبرنگاران/آذربایجان شرقی شاید کسی یادش نباشد اولین بار کدام شهردار، پای مجوز ساخت ساختمان های چند طبقه و دست درازی به بافت تاریخی تبریز را امضا کرد، اما دیدن ساخت و سازهای ادامه دار در بافت تاریخی نشان می دهد، هنوز هم کم نیستند افرادی که مجوز داده اند...

2 دی 1399

جزئیات نحوه فعالیت اصناف از شنبه در تهران

براساس مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه فقط مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند و همین مشاغل نیز برای فعالیت باید نکاتی را در نظر داشته باشند.

30 آذر 1399

شکل گیری بزرگترین بلوک تجاری دنیا بدون آمریکا

پانزده اقتصاد آسیا-اقیانوسیه امروز یکشنبه بزرگترین بلوک تجارت آزاد دنیا را تشکیل دادند. این توافقی تحت حمایت چین است که شامل آمریکا نمی گردد.

26 آذر 1399

بورس در یک هفته چقدر عقب نشست؟

خبرنگاران : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات روز چهارشنبه (19 شهریور) به عدد یک میلیون و 556 هزار واحد رسید که در مقایسه با خاتمه هفته گذشته بیش از چهار درصد افت را تجربه کرد.

7 آبان 1399

فیلم، نماینده دادستان: آقای طبری در سال های 83 تا 84 چه قراردادی نوشت که 8 میلیارد تومان سود نموده است؟

نماینده دادستان گفت: ما فرض را بر صحت قرارداد طبری و مشایخ می گذاریم؛ این چه قرادادی بوده که یک کارمند دولت (طبری) بیش از 8 میلیارد تومان دستمزد گرفته است؟

25 مرداد 1399

آمریکا فهرست جدید تحریم خطوط کشتی رانی ایران را منتشر کرد

وزارت خزانه داری آمریکا فهرست به روز شده ای از تحریم های مرتبط با خطوط کشتی رانی ایران منتشر کرده است.

22 مرداد 1399