آتش زدن مزارع جرم است

به گزارش خانه انگلیسی، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر لزوم پرهیز از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول، گفت: افرادی که اقدام به آتش سوزی در مزارع نمایند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

آتش زدن مزارع جرم است

به گزارش خانه انگلیسی، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خانه انگلیسی با اشاره به قوانین مربوط به هوای پاک، اظهار کرد: اقدام کشاورزان در سوزاندن کاه و کلش مزارع تخلف محسوب می گردد و متخلفان تحت پیگرد مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از کشاورزان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن بقایای بر جای مانده از برداشت محصول می نمایند، اعلام کرد: این کار به دلیل تهدید بهداشت عمومی و آلودگی هوا پیگرد قانونی داشته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فتحی بیرانوند بر لزوم پرهیز از سوزاندن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول تأکید کرد و ادامه داد: در این راستا با هماهنگی هایی که با سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده کشاورزان متخلفی که اقدام به آتش زدن مزارع و آلودگی محیط زیست می نمایند شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و ضرر و زیان وارده به محیط زیست از آن ها اخذ می گردد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با ذکر این مطلب که بنا بر ماده 2 قانون آلودگی هوا اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی هوا را فراهم کند ممنوع است، اضافه نمود: 783 هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد که از این میزان 185 هزار هکتار آبی و مابقی به صورت دیم کشت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آتش زدن مزارع جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش زدن مزارع جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید