آمریکا باز هم به ونزوئلا، روسیه و کوبا هشدار داد

به گزارش خانه انگلیسی، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در مرز کلمبیا با ونزوئلا، ضمن هشدار به کوبا و روسیه درباره حمایت هایشان از دولت نیکلاس مادورو، مواضع مداخله جویانه واشنگتن را تکرار نموده است.

آمریکا باز هم به ونزوئلا، روسیه و کوبا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سرانجام سفر به چند کشور آمریکای جنوبی، بار دیگر از ادامه فشارهای واشنگتن به دولت قانونی ونزوئلا، حامیان این دولت و تداوم حمایت ها از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا خبر داده است.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در آخرین مقصد از سفر به شیلی، پاراگوئه، پرو و کلمبیا، به شهر کوکوتا واقع در مرز کلمبیا با ونزوئلا رفت و در آنجا مواضع مداخله جویانه و غیرقانونی آمریکا علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو را تکرار کرد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به کوبا و روسیه درباره حمایت از دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد که واشنگتن از همه ابزارهای سیاسی و مالی در دسترس خود برای اعمال فشار علیه دولت مادورو استفاده خواهد نمود.

مایک پامپئو ادعا کرد: ما با استفاده از تحریم ها، ابطال ویزا و دیگر ابزارها متعهد هستیم که از رژیم (مادورو) و تقویت کنندگان آن را به خاطر فسادشان و سرکوبگری شان علیه دموکراسی حساب کشی کنیم.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: شما شاهد باشید که فشار سیاسی و دیپلماتیک تشدید می گردد و یقه مادورو را می گیرد. کوبایی ها هم باید این را بفهمند که ادامه حمایتشان از نیکلاس مادورو برایشان هزینه خواهد داشت و ما همین حرف را به روس ها خواهیم گفت.

اظهارات پامپئو علیه دولت قانونی ونزوئلا در شرایطی مطرح شده که مقام های واشنگتن بارها در حمایت از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده این کشور آمریکای لاتین، ونزوئلا را به گزینه نظامی تهدید نموده و به تشدید فشارها و تحریم ها علیه کاراکاس و حامیان آن روی آورده اند.

خوان گوایدو سوم بهمن ماه سال گذشته (1397) خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و دولت آمریکا هم به فاصله کمتر از نیم ساعت، او را به رسمیت شناخت. آمریکا از آن موقع ر حال اعمال فشارها علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانون ونزوئلا است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا باز هم به ونزوئلا، روسیه و کوبا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باز هم به ونزوئلا، روسیه و کوبا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید