ارایه پیشنهاد جدید جو بایدن برای شروع مذاکرات با ایران

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا در صدد است تا برای شروع مذاکرات با ایران به زودی پیشنهادی را ارائه دهد.

ارایه پیشنهاد جدید جو بایدن برای شروع مذاکرات با ایران

به گزارش ایسنا، نشریه پالیتیکو در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه نوشت که دولت بایدن طی هفته جاری میخواهد پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات با ایران ارائه دهند.

یکی از این منابع مدعی شده است که این پیشنهاد از ایران می خواهد که در قبال برطرف بعضی تحریم های مالی علیه این کشور، بعضی فعالیت های هسته ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص 20 درصد را متوقف کند.

این منبع آگاه همچنین مدعی شده است که جزئیات نهایی این طرح در حال تنظیم است.

یک مقام ارشد دولت بایدن ضمن خودداری از اظهارنظر در مورد جزئیات گفت وگوهای دیپلماتیک ادعا کرد: ما کاملا شفاف بوده ایم که آماده بازگشت متقابل به توافق با ایران هستیم. ما همچنین ابراز نموده بودیم که در حال گفت وگو با شرکای بین المللی مان برای رسیدن به این دستاورد از جمله به وسیله مجموعه ای از گام های ابتدایی و متقابل هستیم. ما به دنبال گزینه هایی برای انجام این کار همچون مذاکرات غیرمستقیم به وسیله شرکای اروپایی مان هستیم.

شاهرخ ناظمی، رئیس بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در ایمیلی گفت که بازگشت آمریکا به توافق نیازمند هیچگونه پیشنهاد خاصی نیست. این کار تنها نیازمند تصمیم سیاسی آمریکا برای اجرای فوری و کامل تعهداتش ذیل توافق و قطعنامه کلیدی سازمان ملل می باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ارایه پیشنهاد جدید جو بایدن برای شروع مذاکرات با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارایه پیشنهاد جدید جو بایدن برای شروع مذاکرات با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید