دستور بلینکن برای تشکیل تیم کارشناسان مذاکره احتمالی با ایران

به گزارش خانه انگلیسی، وبگاه آکسیوس امروز چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد که وزیر خارجه آمریکا از نماینده ویژه این کشور در امور ایران خواسته است تا یک تیم از کارشناسان و دیپلمات های متخصص در حوزه های مختلف از جمله هسته ای را برای مذاکرات احتمالی آینده با ایران تشکیل دهد.

دستور بلینکن برای تشکیل تیم کارشناسان مذاکره احتمالی با ایران

بر اساس ادعای این وبگاه، مقامات آمریکاییِ مطلع در این خصوص اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از رابرت اقتصادی نماینده ویژه این کشور در امور ایران خواسته است تا کارشناسان مذکور با طیف متنوعی از دیدگاه های مختلف باشند.

بر اساس ادعای این وبگاه، وزیر خارجه آمریکا در صدد است تا با این اقدام به منتقدان خود نشان دهد که تنوع افکار و دیدگاه در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

وبگاه مذکور در ادامه به نقل از یک منبع نزدیک به دولت آمریکا می افزاید: آنتونی بلینکن از رابرت اقتصادی خواسته است تا افراد بیشتری که دیدگاه های متخاصمانه تری در قبال ایران دارند را نیز در این تیم گرد هم بیاورد. اقتصادی در صدد است تا پس از تشکیل این تیم جدید، به تدوین راهبرد خود در قبال ایران اقدام نماید.

گزارش ادعایی آکسیوس در این خصوص می افزاید: هم اکنون رابرت اقتصادی در این باره در ارتباط با همتایان اروپایی خود نیز است.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستور بلینکن برای تشکیل تیم کارشناسان مذاکره احتمالی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور بلینکن برای تشکیل تیم کارشناسان مذاکره احتمالی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید