اروپا خود را از کمبود جهانی تراشه مصون می نماید

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از رویترز، قرار است تیری برتون کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا در 30 آوریل مذاکراتی با مدیران ارشد اجرایی اینتل و شرکت تایوانیTSMC انجام دهد. این درحالی است که اروپا سعی دارد خود را از اختلالات چرخه تأمین ذخایر جهانی تراشه مصون کند.

اروپا خود را از کمبود جهانی تراشه مصون می نماید

به همین دلیل آدینه آینده برتون با پت گلزینگر (مدیر ارشد اجرایی اینتل) در بروکسل دیدار و همان روز ویدئو کنفرانسی با ماریا مارسد (رئیس شاخه اروپاییTSMC) برگزار می نماید.

کمیسیونر بازار داخلی اروپا در این باره به رویترز گفت: افزایش استقلال در این حوزه به معنای آن نیست که در فضایی با زنجیره های ذخیره جهانی، خود را ایزوله کنیم. همزمان با آنالیز روش ها برای افزایش ظرفیت اروپا به ایجاد ارتباطاتی با شرکای بین المللی ادامه می دهیم اما فرایند این ارتباط را ما راهنمایی می کنیم.

برتون تصمیم دارد یک تراشه ساز برتر را متقاعد کند تا واحد فراوریی بزرگی در اروپا بسازد تا به این ترتیب هدف استراتژیک کمیسیون اتحادیه اروپا برای تأمین پیشرفته ترین فناوری تراشه ها در دهه آینده را واقعی کند.

این هدف در استراتژی قطب نمای دیجیتال کمیسیون اتحادیه اروپا ذکر شده است. بر اساس آن پیش بینی می گردد سهم اتحادیه اروپا از فراوری نیمه رسانا در سطح جهانی به 20 درصد برسد و تا 2030 میلادی پیشرفته ترین تراشه های 2 نانومتری در این منطقه فراوری گردد.

کوشش برتون برای دستیابی به فزونی در حوزه فناوری در حالی است که تقاضا برای همه چیز از دستگاه های الکترونیکی مصرفی گرفته تا خودروها زنجیره تأمین ذخایر جهانی تراشه را مختل نموده و در نتیجه آن اتحادیه اروپا را به تراشه های فراوری شده در آسیا متکی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اروپا خود را از کمبود جهانی تراشه مصون می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا خود را از کمبود جهانی تراشه مصون می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید