استقبال از رمان تارانتینو

به گزارش خانه انگلیسی، با انتشار رمان روزی روزگاری در هالیوود کوئنتین تارانتینو تکلیف شخصیتی که برد پیت نقشش را ایفا نموده بود روشن شد.

استقبال از رمان تارانتینو

به نقل از ایندی وایر، بعضی از نکات اسرارآمیز فیلم روزی روزگاری در هالیوود با انتشار رمان آن فاش شد.

یکی از عظیم ترین راز های مکتوم فیلم پیشینه کلیف بوث شخصیتی است که برد پیت نقش وی را ایفا نموده و اینکه آیا وی همسرش بیلی را کشته بوده یا نه؟ در حالی که در فیلم شایعاتی درباره اینکه بوث همسرش را کشته مطرح می گردد، اما تنها در رمانی که به قلم تارانتینو و با اقتباس از فیلم نوشته شده به این پرسش پاسخ داده می گردد.

در حالی که تارانتینو این رمان را بازتفکری کامل درباره فیلم خوانده است، به این پرسش ها هم پاسخ داده است.

از زمانی که این فیلم در تابستان 2019 اکران شد حدس و گمان های متفاوتی درباره اینکه شخصیت کلیف قاتل همسرش بوده یا خیر مطرح شد و خود پیت گفته بود جواب قطعی در این باره را تارانتینو به وی داده است و می داند دیگر شخصیت های فیلم معتقدند کلیف گناهکار است. به همین علت حتی در فیلم وی را برای بدل کاری یک فیلم استخدام نمی نمایند، چون فکر می نمایند وی مرتکب این جنایت شده است.

یک فلش بک مرموز در فیلم هم کلیف را نشان می دهد که با همسرش بیلی (با بازی ربکا گیهاتر) در یک قایق است و در حالی که همسرش او را بازنده می خواند، وی با یک اسلحه که در دستش است، بازی می نماید. همه چیز این طور نشان می دهد که باید آن اسلحه شلیک شده و اتقافی افتاده باشد.

تارانتینو در رمانش به این پرسش پاسخ می دهد و می گوید: بله. او این کار را نموده است.

در عین حال بدترین حالت برای هواداران این شخصیت در رمان رقم می خورد، زیرا او نه تنها همسرش را کشته بلکه تا به حال چندین نفر را به قتل رسانده است و بعد از همه گمان ها تارانتینو به طرز شگفت انگیزی صریح همه این موارد را در رمانش فاش می نماید. در واقع وی اول درباره سومین قتلی که کلیف انجام داده صحبت می نماید که کشتن یک شرط باز با دستان خالی است. این شرط باز سگ ها را به جان هم می انداخت و قصد داشت سگ بوث را هم در رینگ رها کند تا بمیرد.

کلیف چنان عصبانی می گردد که وی را می کشد تا حیوان را نجات دهد و اینجاست که تارانتینو روشن می نماید این اولین باری نیست که وی دست به قتل زده و اولین بار در دهه پنجاه در کلیولند یک نفر را کشت و قتل دومش هم مربوط به کشتن همسرش دو سال پیش بود. سخت است که مقایسه ای بین شخصیت این بدلکار با رابرت بلیک که سال 2011 متهم به قتل همسرش شد ایجاد نگردد.

وی روشن می نماید که بوث با اسلحه شلیک کوسه به همسرش شلیک نموده و این کار را نه برنامه ریزی شده بلکه در یک لحظه خشم ناگهانی انجام داده و بعد هفت ساعت سعی نموده تا وی را زنده نگه دارد، اما با رسیدن گارد ساحلی به قایق همسر وی جان می سپارد.

به گزارش ددلاین این کتاب 400 صفحه ای به کتاب شماره یک در سایت آمازون بدل شده است.

روزی روزگاری در هالیوود با فروش 375 میلیون دلاری دومین فیلم پرفروش تارانتینو شد و پس از جانگوی از بند رها شده با فروش 426 میلیون دلار نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقبال از رمان تارانتینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از رمان تارانتینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید