این کود طبیعی بمب انرژی برای گیاهان آپارتمانی است! ، تقویت ریشه انواع کاکتوس با این روش ، 12 خاصیت اسیدهیومیک برای گل های آپارتمانی را بشناسید

به گزارش خانه انگلیسی، اسید هیومیک ماده ای طبیعی و ارگانیک است که با اصلاح خاک سبب افزایش رشد گیاهان آپارتمانی شما می گردد.

این کود طبیعی بمب انرژی برای گیاهان آپارتمانی است! ، تقویت ریشه انواع کاکتوس با این روش ، 12 خاصیت اسیدهیومیک برای گل های آپارتمانی را بشناسید

به گزارش خانه انگلیسی، علاقه افراد به نگهداری از گیاهان آپارتمانی هر روز بیشتر می گردد، اما خریدن چند گلدان صرفا برای زیبایی و طراحی خانه به تنهایی کفایت نمی نماید. گیاهان نیز موجودات زنده ای هستند که احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند.

  • برترین کودهای گیاهان آپارتمانی را بشناسید | با این روش ها برای گیاهان آپارتمانی کودهای خانگی تهیه کنید

خاک گیاهان آپارتمانی بعد از مدت کوتاهی به علت آبیاری فقیر می گردد و عناصر مغزی خود را از دست می دهد و انتقال مواد مغذی به گیاه هم ضعیف می گردد.

کود دادن به گیاهان در این شرایط به تنهایی کفایت نمی نماید، چون خاک نمی تواند این کودها را در خود جذب و نگه دارد، برای اینکه زندگی بیولوژیکی را به خاک برگردانیم باید از اسیدهیومیک استفاده کنیم.

در واقع اسید هیومیک بستر مناسبی را برای میکروارگانیسم ها و بقیه مواد ریزمغذی فراهم می نماید و قابلیت جذب آن ها را بالاتر می برد. این یعنی اسید هیومیک به ریشه زایی و جوانه زنی بذرها و قلمه ها در خاک یاری می نماید. بنابراین در کنار کودهای دیگر در پهن تر شدن برگ ها و قطور شدن ساقه ها نیز تاثیرگذار است.

خواص اسید هیومیک

در کل اسید هیومیک خواص فوق العاده ای دارد که حتما باید هر فصل یک بار یا هر دوماه یک بار آن را برای گیاهان آپارتمانی خود در نظر بگیرید.

1. باعث آزاد سازی عناصر داخل خاک می گردد

2. شوری خاک را کم می نماید

3. ریشه زایی را بهتر و بیشتر می نماید

4. از بروز شوک های زمان جابه جایی و تعویض گلدان گیاه جلوگیری می نماید

5. مقاومت گیاه را در برابر انواع آفات بالا می برد

6. ساختار خاک را بهتر می نماید

7. ph خاک را تنظیم می نماید

8. باعث نگهداری بیشتر آب در خاک می گردد

9. به رشد سریع باکتری های مفید در خاک یاری می نماید

10. احتیاج به مصرف سموم را به نحو محسوسی کاهش می دهد

11. از سرمازدگی گیاه جلوگیری می نماید

12. به افزایش جوانه زنی و گلدهی یاری می نماید

نحوه مصرف

اسید هیومیک به دوصورت محلول و پودری موجود است که طبق دستورالعمل روی بسته یا قوطی می توانید از آن بهره ببرید. ترکیب اسیدهیومیک با کودهای NPk مانند 20.20.20 نیز اشکالی ندارد. زیرا اسید هیومیک برای افزایش و جذب بهتر سه عنصر مهم نیتروژن، پتاسیم و فسفر که در کودهای NPK وجود دارد یاری می نماید.

بهتر است بعد از تعویض خاک و گلدان گیاه خود را با هیومیک اسید آبیاری کنید، زیرا گیاه را از شوک جابه جایی خارج می نماید. درواقع خاصیت ضد شوکی دارد. نکته حائز اهمیت این است که این کود هیچ گونه زیانی برای گیاه ندارد.

تاثیر اسید هیومیک برای کاکتوس

کاکتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که رشد بسیار کندی دارد. استفاده از اسید هیومیک برای کاکتوس موجب می گردد تا ریشه این گیاه که معمولا در گلدان ها بسیار کوچک و ضعیف است، حجیم و پر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این کود طبیعی بمب انرژی برای گیاهان آپارتمانی است! ، تقویت ریشه انواع کاکتوس با این روش ، 12 خاصیت اسیدهیومیک برای گل های آپارتمانی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کود طبیعی بمب انرژی برای گیاهان آپارتمانی است! ، تقویت ریشه انواع کاکتوس با این روش ، 12 خاصیت اسیدهیومیک برای گل های آپارتمانی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید