تاثیر واکسیناسیون بر سویه اُمیکرون

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدا تردیدهایی در مورد تاثیرگذار بودن واکسن ها بر ویروس امیکرون وجود داشت اما اکنون تایید شده که واکسیناسیون می تواند در برابر این ویروس نیز اثر حفاظتی داشته باشد.

تاثیر واکسیناسیون بر سویه اُمیکرون

دکتر سید جواد حسینی امروز، 20 آذر ماه، در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مرکز بهداشت استان برگزار گردید، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکسیناسیون برای امیکرون تا چه مقدار می تواند ایمنی ایجاد کند، گفت: در حال حاضر هیچ قاعده ای در مورد اینکه واکسن برای این ویروس عملکرد نداشته باشد، وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد تمهیدات اندیشیده در صورت ورود ویروس امیکرون به کشور گفت: در اوج شرایط قبلی 2800 نفر در بیمارستان های تحت نظارت ما بستری بودند. در حال حاضر به همان مقدار تخت وجود دارد و 42 مرکز جامع سلامت و در بخش خصوصی و 140 درمانگاه نیز آماده امدادرسانی هستند.

حسینی با ارائه آماری از مقدار واکسیناسیون در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مقدار واکسیناسیون در افراد بالای 18 سال 90.73 درصد دوز اول و 74.12 درصد دوز دوم را دریافت نموده اند. بعلاوه به 74.12 درصد از گروه سنی نوجوانان بالای 12 سال از این جمعیت دوز دوم تزریق شده است. علاوه بر این تا به امروز 80 هزار نفر واکسن دوز سوم را دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت مساله ای چندوجهی است، گفت: همه مسائل مربوط به سلامت وظیفه نظام های سلامت نیست. 75 درصد از وظایفی که در موضوع سلامت به لحاظ اجرایی وجود دارد، بر عهده سازمان های توسعه ای و 25 درصد آن بر دوش نظام سلامت در بخش های دولتی، خصوصی و خیریه است. بنابراین اگر بخواهیم خدمت قابل قبول و هدفمندی داشته باشیم، نیازمند همکاری و همراهی مابقی ارگان های کشور هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: در مراقبت های اولیه جلوگیری از بیماری کرونا چهار اصل وجود دارد که شامل رعایت عدالت در ارائه خدمات به مردم، بهره گیری از تکنولوژی مناسب و تخصص استفاده از آن، همکاری بین بخشی و نهایتا مشارکت مردمی است؛ به طور مثال در بخش واکسیناسیون اگر استقبال مردم نبود، این شرایط ایمن به وجود نمی آمد.

وی در مورد موارد ابتلا به کرونا گفت: در حال حاضر کمتر از 300 بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری است. تعداد افراد مراجعه کننده سرپایی 503 نفر هستند و 480 نفر نیز به مراکز 16 ساعته ما مراجعه نموده اند.

حسینی در مورد واکسیناسیون مادران باردار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تا به امروز 93.2 درصد از این جمعیت دوز اول و 63.6 درصد آنان دوز دوم واکسن خود را دریافت نموده اند.

وی اضافه نمود: گروهی ضدواکسن در کشور هستند که هدف آن ها ایجاد هراس میان مردم است. به همین منظور از مردم می خواهم که برای یاری به خود و دیگران به وظیفه اجتماعی خویش عمل نموده و واکسن بزنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاثیر واکسیناسیون بر سویه اُمیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واکسیناسیون بر سویه اُمیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید