تست 5 درصد فوتبالیست ها مثبت بود، لیگ در این شرایط برگزار می گردد

به گزارش خانه انگلیسی، به گزارش خبرنگار مهر، رضا سعیدی درباره منفی شدن یکباره تست بازیکنان لیگ برتری فوتبال که ابتدا گفته می شد کرونا دارند، گفت: این اتفاق دو دلیل داشت. اول اینکه مشخص نشد منبع اعلام مثبت بودن تست کرونا بازیکنان، چه کسی است. دلیل دوم این بود که برخی از آزمایش ها سرولوژی بود. معتبرترین تست پی.سی. آر است. طبق پروتکل تمام تیم ها باید این تست را انجام می دادند.

تست 5 درصد فوتبالیست ها مثبت بود، لیگ در این شرایط برگزار می گردد

وی اضافه کرد: از تمام باشگاه ها و سازمان لیگ خواسته شد نتایج تمام آزمایش ها به ستاد کرونا ارسال گردد. طبیعی است نتایجی که در این کمیته به دست می آید، مورد اعتبار است. خوشبختانه نتایج به دست فدراسیون پزشکی رسید و نتایج به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد.

عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که با برنامه تهران ورزشی تبادل نظر می کرد، گفت: خوشبختانه شرایط نسبت به آن چیزی که ابتدا اعلام شد، بهتر است. نمی توانم آمار دقیق بگویم ولی نزدیک 5 درصد تست پی.سی. آر مثبت داشتیم که این معقول است.

سعیدی در مورد انتقاد سعید نمکی وزیر بهداشت از اصرار وزارت ورزش برای آغاز لیگ یادآور شد: من هم اظهارنظر وزیر بهداشت را دیدم. تک تک پروتکل ها و بازگشایی ها با هماهنگی معاونت وزارت بهداشت بود. حتی پروتکل نهایی هم خدمت دکتر حریرچی تدوین شد. هر دستور العملی اگر به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا نرسد قابلیت اجرا ندارد. نمی دانم اظهارنظر آقای نمکی چه مسائلی را داشته که این طور فرموده بودند. اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست آقای روحانی است که دستوراتش بر هر پروتکلی اولی است.

وی در مورد سرکشی افسران پزشکی به تمرین تیم های فوتبال اظهار کرد: پروتکل ما جامع و بر اساس استانداردهای جهانی بود که باید در لیگ اجرا گردد. نزدیک به 100 افسر آموزش دیده اند که تک تک پروتکل ها را زیر نظر داشته باشند. این افسران به لیگ های دسته یک و لیگ برتر اعزام شدند. باشگاه ها همکاری خوبی دارند و نتایج هم خوب است. ناظران هم گزارش لازم را می دهند و مفاد دارد مو به مو اجرا می گردد.

عضو ستاد کرونا در ورزش در سرانجام در مورد احتمال آغاز لیگ با این شرایط، گفت: این موضوع نسبی است. آنچه انتظار داشتیم به صورت نسبی خوب است. باشگاه های فوتبال دارند خوب عمل می نمایند. اگر به همین منوال دستور العمل ها را انجام بدهند، امکان آغاز لیگ هست مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. بحث فوتبال و ورزش تابع بحث کلان جامعه است. اگر رفتار بیماری کرونا در کل جامعه از خطر بالایی برخوردار باشد ممکن است تجدیدنظر کنیم. ولی در شرایط فعلی اگر دوستان مراعات نمایند شاهد آغاز لیگ خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تست 5 درصد فوتبالیست ها مثبت بود، لیگ در این شرایط برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست 5 درصد فوتبالیست ها مثبت بود، لیگ در این شرایط برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید