فراوری و بومی سازی 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان

به گزارش خانه انگلیسی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور از فراوری و بومی سازی 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و گفت: قطعاتی که احتیاج به داخلی سازی دارد با بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صدد فراوری آنها هستیم.

فراوری و بومی سازی 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ما ، فیروز خدائی با بیان اینکه زمان تعامل با شرکت های دانش بنیان است، اضافه کرد: به خاطر تحریم های ظالمانه و محدودیت هایی که وجود دارد ، تصمیم گرفته ایم که احتیاجهای خود را داخلی سازی کنیم و بر همین اساس به یاری همه طراحان، صاحبان ایده و شرکت های دانش بنیان، احتیاجمندیم.

وی گفت : البته منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور ، در قالب کمیته خودکفایی منطقه 8 توانسته است 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی را با استفاده از مشاوره های شرکت های دانش بنیان ، فراوری و بومی سازی بکند.

خدائی اضافه کرد: وظایف منطقه 8 عملیات انتقال گاز، به عنوان یکی از منطقه ها ده گانه کشور، تأمین گاز 6 استان که اتفاقا جزء استانهای سردسیر کشور هم هستند و به همین منظور ، مسئولیتی بسیار بزرگ بر دوش همه همکاران گذاشته شده است.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور ، در ادامه با اشاره به اینکه مصارف گاز به خاطر توسعه گازرسانی ، افزایش یافته است گفت : متأسفانه به علت مصرف غیر اصولی که شاید بیش از 4 برابر استاندارد جهانی باشد و علی رغم اینکه فراوری گاز هم افزایش یافته است ولی همین مصرف بی رویه باعث می گردد که در مقاطعی کوتاه با مشکل روبرو شویم.

وی اضافه کرد : مصرف بی رویه و خارج از استاندارد ، یک معظل و عمده اصلی افت فشار و احیانا در بعضی موارد جزئی ، قطع گاز مصرفی است چون این مصارف بی رویه گاها بدون پیش بینی بوده و می توانند دردسر ساز گردد.

خدائی در پایان با بیان اینکه در نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ، با طراحان و شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرحها و پروژه های این شرکت ، رایزنی شده است اضافه کرد : پتانسیل های زیادی در جوانان و به خصوص شرکت های دانش بنیان وجود دارد که اگر امکانات و منابع در اختیارشان قرار گیرد ، می توانند ما را از وابستگی به واردات قطعات و ابزار مورد احتیاج ، نجات دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری و بومی سازی 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و بومی سازی 80 نوع قطعه ابزار دقیق و مکانیکی توربین های فشار قوی با همکاری شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید