ایلیشن دوگو؛ ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ

به گزارش خانه انگلیسی، با کمی دقت در تصاویر می توان به شباهت چراغ های اصلی جلو و عقب با حالت چشمان داگو آرژانتینو پی برد. همچنین طراحی نمای عقب و دیفیوزر نیز شباهت زیادی به فرم پوزه حیوان مذکور دارد.

ایلیشن دوگو؛ ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ

رقابت در بازار ابرخودرو ها با حضور برند های جدید هر روز داغ تر از قبل می شود تا به تدریج این تجارت به بخشی اثرگذار در رشد و پیشرفت صنعت خودرو تبدیل شود.

یکی از نام های جدید در حوزه مذکور؛ ایلیشن دوگو است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا (آمریکا) واقع شده است. اولین محصول این کمپانی با نام فریدِم و مجهز به پیشرانه تمام الکتریکی به دور از سر و صدای رسانه ای ماه گذشته رندر های رسمی خود را رونمایی 6.کرد.

با توجه به اطلاعات موجود فریدم وارد رقابت جدی با لوتوس اوایا، ریماک سی-توو و پینینفارینا باتیستا خواهد شد.

مهندسین ایلیشن دوگو در حال آماده سازی نمونه اولیه فریدم هستند که با کد داخلی دوگو 001 شناسایی می شود. اما این نکته را هم بگوئیم که کلمه دوگو به یک نژاد سگ بسیار قدرتمند و عضلانی از آرژانتین به نام دوگو آرژانتینو اشاره دارد.

با کمی دقت در تصاویر می توان به شباهت چراغ های اصلی جلو و عقب با حالت چشمان داگو آرژانتینو پی برد. همچنین طراحی نمای عقب و دیفیوزر نیز شباهت زیادی به فرم پوزه حیوان مذکور دارد.

براساس پیش بینی ها نمونه تولیدی این محصول برای اوائل سال 2022 آماده خواهد شد، زیرا ایلیشن عنوان کرده که آنرا به نمایشگاه خودروی ژنو می رساند. از این محصول تنها 25 دستگاه تولید خواهد شد و برای تکمیل هر عدد از آن ها به 4000 ساعت کار مهندسی نیاز است.

در بخش پیشرانه از 3 موتور الکتریکی با مجموع خروحی 1427 اسب بخار و گشتاور 1440 نیوتن متر استفاده شده است. نمونه مجهز به 4 موتور الکتریکی با 1903 اسب بخار نیز یک گزینه دیگر برای فریدم محسوب می شود. خودرو طی 1.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 418 کیلومتر برساعت عنوان شده است که قابل مقایسه با بوگاتی ویرون خواهد بود.

هر دو پیشرانه فریدم از جعبه دنده 2 سرعته استفاده می کنند. در بخش باتری نیز از نمونه 100 کیلووات ساعتی یا نمونه آپشن 120 کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که برد حرکتی نزدیک به 650 کیلومتر با یکبار شارژ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قیمت این محصول بالغ بر 2 میلیون دلار خواهد بود.

برای طرفداران ابرخودرو های کلاسیک یک نمونه مجهز به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری با خروجی 750 اسب بخار مبتنی بر فناوری آئودی توسعه خواهد یافت. این پیشرانه با جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود. براساس برنامه های دوگو؛ قرار است خودرو با این پیشرانه طی 2.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و بیشینه سرعت نیز برابر با 386 کیلومتر برساعت خواهد بود.

منبع: فرادید

به "ایلیشن دوگو؛ ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلیشن دوگو؛ ابرخودروی جدید با الهام از یک سگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید