جایابی برای مدارس مناطق سیل زده صورت گرفت

به گزارش خانه انگلیسی، تهران - خبرنگاران - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آبگرفتگی 300 مدرسه در مناطق سیل زده در استانهای مختلف ، از جایابی لازم برای تحصیل دانش آموزان در مدارس فوق اطلاع داد.

جایابی برای مدارس مناطق سیل زده صورت گرفت

سید محمد بطحایی روز شنبه در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت به خبرنگار قضایی خانه انگلیسی گفت: با وجود این که 300 واحد آموزشی در سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران و تعداد اندکی در لرستان دچار آبگرفتگی شدند و حدود 28 واحد آموزشی به دلیل آب گرفتگی مداوم فضای آموزشی آن ها ایمنی لازم را از دست دادند و در یکی دو مورد نیز تخریب داشتیم اما با وجود این مسائل جایابی لازم برای 17 فروردین اجرا شده است.

وی اضافه کرد: البته در دو شهر آق قلا و گمیشان همچنان به دلیل باقی ماندن آب در سطح شهر خانواده ها بازنگشته اند و امکان تردد دانش آموزان برای رفت و آمد به مدارس فراهم نیست و به همین دلیل امروز گروهی را مامور کردم تا به گلستان بروند و در کنار همکارانم در استان گلستان امکان فراهم کردن امکانات شبانه روزی را پیش بینی نمایند که به صورت موقت تحت پوشش قرار گیرند و در این روزهای باقی مانده سال تحصیلی با عقب ماندگی روبرو نشوند که اگر مشکل آب گرفتگی طولانی شد، مسئله ای نداشته باشیم.

بطحایی گفت: سیل اخیر در کنار رحمت خدا کشور را از یک خشکسالی بسیار پرخطری نجات داد اما در حاشیه آن بعضی از هموطنان دچار آسیب شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند که جای تاسف دارد.

وی درباره وضعیت آموزشی در مناطق سیل زده گفت: آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی و فضا تمام امکانات را فراهم نموده تا روز هفدهم مدارس شروع گردد مشروط بر اینکه خانواده ها استقبال نمایند و در سر کلاس ها حاضر شوند.

وی اضافه کرد: در استان های لرستان خوزستان نیز به دلیل نگرانی هایی که در روزهای آینده وجود دارد، پیش بینی هایی انجام شده و امیدواریم این نگرانی ها رفع گردد و حادثه غیرقابل مدیریتی در آنجا اتفاق نیفتد.

بطحایی اضافه کرد: در شیراز نیز یک واحد آموزشی تخریب شده و در مجموع امیدوارم در شهرهای آسیب دیده با پیش بینی های انجام شده به ویژه در شهرهای گمیشان و آق قلا در هفدهم فروردین ماه تمام کلاس ها شروع گردد و دانش آموزان مشغول تحصیل شوند.

** تلخ و شیرین های یک بازدید

بطحایی درباره بازدید خود از کانون اصلاح و تربیت گفت: شاید اصطلاح تلخ و شیرین بارزترین مصداق برای چنین بازدیدی باشد که از یک طرف کسانی که در دوران نوجوانی مرتکب خلافی شدند و مجبور به نگهداری آنها در فضایی به نام کانون هستیم و از طرف دیگر با تلاشی که سازمان زندان ها انجام داده محیطی کاملا مناسب در این جا دیدم که ملاحظات تربیتی نیز در آن رعایت شده و تمام امکانات و شرایطی که مددجویان در این دوران گذار را به سلامت بگذرانند، پیش بینی شده بود که از این جهت دوران شیرینی برای بنده بود که افرادی خواسته یا ناخواسته در دوران نوجوانی مرتکب خلافی شدند و مجبور هستند که بنا به احکام قضایی مدتی از عمر خود را در کانون به سر ببرند، در یک فضایی حضور پیدا می نمایند که بعد از خروج از آن خاطرات خوبی از این ایام خواهند داشت.

اجتمام ** 1003 ** 1751 ** 1355

منبع: ایرنا

به "جایابی برای مدارس مناطق سیل زده صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایابی برای مدارس مناطق سیل زده صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید