جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل نموده است

به گزارش خانه انگلیسی، معاون استاندار ایلام گفت: اتصال کسب و کار به مراکز علمی و دانشگاهی رسالت بزرگی است که توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است و در این زمینه موفق عمل نموده است.

جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل نموده است

به گزارش خانه انگلیسی، دکتر ایوب درویشی در جمع جهادگران جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام و جمعی از کارآفرینان، دانشجویان و دست اندرکاران نمایشگاه محصولات الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی، با قدردانی از جهاد دانشگاهی به علت برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای هم اندیشی و پیدا کردن بهترین راهکار ها برای حل مسأله بیکاری و اشتغال آفرینی است.

وی با بیان این که محیط جوانی محیط فراوری شور، نشاط، تحول و خلاقیت است و اگر غیر از این باشد باید دنبال عارضه ها و آسیب شناسی دقیق باشیم، توضیح داد: بیکاری مشکل اساسی جامعه امروز است و از قضا تحصیل کردگان بیشترین آمار بیکاری را به خود اختصاص داده اند.

معاون استاندار ایلام با تأکید بر این که داشتن شغل حق هر فرد در جامعه است و جنبه مهم شغل تنها موضوع درآمد و اقتصاد نیست بلکه نگاه روان شناسی اجتماعی است، چون شغل بخشی از هویت فرد را تکمیل می نماید، توضیح داد: فعالیت برای ایجاد اشتغال وظیفه همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی است و همه باید در این زمینه برای خود وظیفه تعریف نمایند.

درویشی با طرح این پرسش که چرا با وجود فعالیت های مهم دولت در زمینه اشتغال آفرینی و تخصیص تسهیلات، بعضاً این تعهدات به نتیجه دلخواه نمی رسد، توضیح داد: بسیاری از این مسائل به نوع نگاه مردم ما به وام و کسب و کار برمی شود.

وی گفت: امروز امکان استخدام همه داوطلبان کار اداری در بدنه دولت وجود ندارد و در چنین شرایطی باید مزیت های استان را در زمینه های مختلف شناسایی کرد که یکی از این بخش های کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی است.

معاون استاندار ایلام با بیان این که اتصال کسب و کار به مراکز علمی و دانشگاهی رسالت بزرگی است که توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است، ادامه داد: باید آمایش نیروی انسانی در استان صورت گیرد به این مفهوم که باید در چند سال آینده چه نیروهایی و برای کدام بخش ها باید تربیت شوند.

درویشی گفت: می توان شغل های سنتی را شناسایی و با پیوند دادن آن ها با دانش و حرکت به سمت دانش بنیانی به خلق ثروت های بزرگ دست زد و همه جوانان تحصیل نموده را به کار مشغول کرد.

وی بر شناسایی نقاط ضعف و سرعت دادن به کسب و کارهای نوین با برگزاری استارتاپ ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه و این جلسه پاسخ به پرسش ها و مسائل محیط کسب و کار باشد و چرخه فراوری را بازنگری و به تکمیل زنجیره ها بینجامد.

معاون استاندار ایلام فکر کردن به چرخه و اتصال محصولات به حلقه های پیرامونی را احتیاج امروز محیط کسب و کار دانست و گفت: در استان 123 میلیارد در فاز نخست در قالب ایجاد مشاغل روستایی توزیع شده است و لازمه به ثمر نشستن آن ها تغییر نگاه به وام و تسهیلات است.

درویشی ادامه داد: باید مزیت های جدید را شناسایی و به بازارهای جهانی متصل شویم که این مهم در گرو استفاده از فرصت های جدید مانند فضای مجازی است چون بسیار هستند فراورینمایندگانی که خوب فراوری می نمایند اما در عرضه مشکل دارند و این فضا می تواند تا حدودی این مسائل را رفع کند.

وی با بیان این که در فاز دوم طرح اشتغال به دنبال ایجاد واحدهای بزرگ هستیم، یادآور شد: آمادگی تام و تمام داریم تا فضای کسب و کار رونق گیرد و با تمام امکانات به سمت اشتغال اجتماع محور حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد دانشگاهی در اتصال کسب و کار به مراکز علمی موفق عمل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید