حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع دستی خوسف و سرایان

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دو شهرستان سرایان و خوسف در نظر داریم که با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری حمایت کنیم.

حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع دستی خوسف و سرایان

به گزارش خانه انگلیسی، سید علی اکبر پرویزی شب گذشته (19 آذر) در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در بیرجند با تقدیر از برگزارنمایندگان هنرمندان و صنعتگران شرکت نماینده در این نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه با هدف معرفی و شناساندن فرهنگی غنی و قدیمی ایران اسلامی و ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزش اضافه نموده برای فعالان این حوزه تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی در خراسان جنوبی می تواند یاری زیادی به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال بکند، اضافه نمود: مسئولان و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه یاری بیشتری نمایند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر گره یاری های فنی و اعتباری به لحاظ قانونی باز گردد، یاری های بیشتری به این حوزه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست برای دو شهرستان سرایان و خوسف در نظر داریم که با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از فعالان این حوزه حمایت کنیم، گفت: در شهرستان خوسف حمایت از فراوری گل نرگس و در سرایان نیز از فراوری سنگ های زینتی (هر شهرستان 500 میلیون تومان) به صورت بلاعوض حمایت خواهیم کرد.

پرویزی درخصوص بازاریابی و صادرات صنایع دستی نیز گفت: در این راستا باید سازمان میراث فرهنگی به همراه دیگر سازمان ها از جمله کمیته امداد، جهاد کشاورزی، اداره کل کار و دستگاههای اجرایی وابسته وارد شوند.

وی تاکید نمود: اگر بازاریابی به خوبی انجام نگردد به دنبال آن صنایع دستی؛ فروشی نخواهد داشت و گردش مالی با شکست روبرو خواهد شد، بنابراین باید بر روی بازاریابی و صادرات کار اساسی گردد.

استاندارخراسان جنوبی گفت: باید سلایق مصرف نمایندگان خارجی را در فراوریات صنایع دستی مدنظر قرار دهیم و همچنین از سویی دیگر، میراث فرهنگی با وزارت امور خارجه ارتباط قوی تری برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گردشگران خارجی در تمامی مناطق و استان های کشور فراهم گردد، اضافه نمود: حضور گردشگران خارجی و خرید آنها از صنایع دستی موجب می گردد که فراورینماینده به ذائقه مخاطب آگاهی پیدا کند و کوشش کند که در همان راستا فراوری کند.

دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور در بیرجند گشایش یافت

دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور شب گذشته (19 آذر) با حضور مشاور معاون صنایع دستی کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خانه انگلیسی منطقه خراسان جنوبی، دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور با حضور استان های خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و همدان در قالب 105 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند کار خود را شروع کرد.

در این نمایشگاه، هنرمندان 11 شهرستان خراسان جنوبی بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاین، زیرکوه، فردوس، طبس، سرایان و بشرویه حضور یافته اند و از نزدیک به ارائه صنایع دستی این شهرها اقدام نموده اند.

توحدی مشاور معاون صنایع دستی کشور، پرویزی استاندارخراسان جنوبی، حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از تمامی غرفه ها بازدید نموده و از نزدیک در جریان فرایند برپایی این نمایشگاه قرار گرفتند.

دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور از امروز 19 لغایت 23 آذر ساعت 16 لغایت 22 در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برای بازدید علاقمندان دایر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع دستی خوسف و سرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع دستی خوسف و سرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید