خبرنگاران بیماران خاص ایلام بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می نمایند

به گزارش خانه انگلیسی، ایلام - خبرنگاران - معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران خاص استان از جمله سرطانی و پیوندی چنانچه در سامانه معاونت درمان یا غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام نموده باشند بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می نمایند.

خبرنگاران بیماران خاص ایلام بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می نمایند

به گزارش خانه انگلیسی، جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام گفت: چنانچه این افراد جزو بیماران استان باشند برای تزریق واکسن کرونا با آنها تماس گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: این افراد برای تزریق واکسن کرونا به هیچ مرکز درمانی مراجعه نکنند و چنانچه مشخصات و پرونده آنها تکمیل باشد مسئله ای برای دریافت واکسن ندارند.

صادقی فر یادآور شد: ایلام هم اکنون در فاز اول واکسیناسیون کرونا واقع شده است و این فرایند در استان همانند سایر نقاط کشور در حال اجرا است و با تخصیص مرحله آخر و تحویل واکسن آسترازینکا، امیدواریم ظرف یک هفته آینده فاز اول به انتها برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بخشی از فاز دوم که بیماران خاص نیز جزو آن هستند از روز دوشنبه هفته جاری شروع شده است که در حال حاضر چهار واکسن اسپوتنیک روسیه، بهارات هندی، سینوفارم چین و آسترازینکا آکسفورد در اختیار همه استان ها از جمله ایلام قرار گرفته است.

صادقی فر تاکید نمود: همه این واکسن ها مورد تایید بوده و تا به امروز در استان هیچ عارضه جدی مشاهده نشده و عوارضی مانند تب و سرگیجه طبیعی بوده که بر اساس اولویت کادر درمان شامل بخش ای سی یو، بخش کرونا، اورژانس کادر بهداشت، مراکز منتخب کرونا فاز یک ما هستند.

وی با بیان اینکه در گام پنجم بیماریابی محور اصلی ما واکسیناسیون است، گفت: بدنبال ایمنی جمعی بوسیله واکسیناسیون هستیم و امیدواریم با واکسن بعنوان راه چاره اصلی قطع زنجیره انتقال، این ایمنی صورت گیرد.

به گزارش خانه انگلیسی، شهرستان های ایلام، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، چرداول، دره شهر و دهلران همچنان در شرایط قرمز، سیروان در شرایط نارنجی و شهرستان های هلیلان و ملکشاهی نیز در شرایط زرد کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیماران خاص ایلام بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران خاص ایلام بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید