خبرنگاران تامین کادر درمانی بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش خانه انگلیسی، اهواز - خبرنگاران - رییس بیمارستان قدیم طالقانی اهواز با اشاره به راه اندازی این بیمارستان به عنوان پشتیبان بیمارستان رازی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، گفت: کادر درمانی این بیمارستان مشخص محل خدمت شده اند.

خبرنگاران تامین کادر درمانی بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا

سلطانعلی بهمنی پنجشنبه در گفت وگو با خانه انگلیسی با بیان اینکه بیمارستان قدیم طالقانی اهواز با آماده سازی 40 تخت به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته است، اضافه نمود: این بیمارستان دارای پنج تخت اورژانس و تحت مراقبت، هشت تخت آی سی یو و 27 تخت بستری در دو بخش جداگانه است.

وی اضافه نمود:بخش های این بیمارستان براساس رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی ایجاد شده اند و در صورت احتیاج و صدور دستور از طرف مقامات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، افزایش تخت های بستری و فضای فیزیکی پیش بینی شده است.

بهمنی با اشاره به پیغام رهبری به کادر بهداشت و درمان، گفت: بیمارستان قدیم طالقانی اهواز در راستای لبیک به پیغام رهبری و با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران حاد تنفسی ناشی از ویروس کرونا راه اندازی شده و تیم ضربت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به صورت شبانه روزی در مدت 2 هفته، این مرکز را از نظر خدماتی، تجهیزاتی و تاسیساتی آماده بهره برداری نموده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، جزو املاک هلال احمر خوزستان است، این بیمارستان بر اساس تفاهم نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر خوزستان راه اندازی و در کمترین زمان ممکن تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

بهمنی گفت: بیمارستان طالقانی قدیم مکمل و پشتیبان مرکز آموزشی و درمانی رازی اهواز است که به صورت هماهنگ، خدمات تشخیصی و درمانی لازم را برای بیماران تنفسی ارائه خواهد نمود.

مدیر بیمارستان طالقانی قدیم اهواز و بیمارستان سلامت اهواز، گفت: نیروهای این مرکز شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران و یاری بهیاران، نیروهای پاراکلینیک و خدماتی مشخص محل خدمت شده اند و بقیه کادر پشتیبانی از جمله اداری و اقتصادی در هفته آینده معرفی خواهند شد.

بهمنی از همه هموطنان و خوزستانی ها درخواست کرد: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهداشت فردی، عمومی و قرنطینه خانگی را به طور کامل رعایت و از حضور و تردد غیر حضوری در سطح شهرها و یا اقدام به مسافرت خودداری نمایند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (وب دا خوزستان) آماده سازی بیمارستان قدیم طالقانی اهواز شامل تجهیز، گسترش فضای فیزیکی، بازسازی ابنیه، ایجاد سپتیک، اصلاح خط لوله های آب و فاضلاب، راه اندازی آسانسور و ایجاد سیستم انفورماتیک بوده است.

این بیمارستان ظرفیت توسعه تا سقف 100 تخت دیگر را نیز دارد و چنانچه همه تخت های بیمارستان رازی، به عنوان مرکز اصلی ارائه خدمت به بیماران کرونا در استان خوزستان، اشغال گردد، به عنوان پشتیبان در بخش های درمان سرپایی، کلینیکی و بستری، خدمت رسانی به موارد مشکوک در ابتلا به کرونا ویروس را شروع خواهد نمود.

بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان مشخص استان برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشخص شده است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز اعلام نموده است: در حال حاضر تعداد بیماران کرونا در خوزستان به 158 نفر رسیده که از این تعداد تا کنون 30 نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت نموده ، 59 نفر بهبود یافته و 69 نفر بستری هستند.

به گفته احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پیک بیماری کرونا در خوزستان از 20 اسفند شروع شده و تا 26 اسفند ادامه دارد، در روز 20 اسفند، 27 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی 24 ساعت در این استان به ثبت رسید.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تامین کادر درمانی بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین کادر درمانی بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای بیماران مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید