خوردن این موادغذایی با پنیر ممنوع!

به گزارش خانه انگلیسی، چه غذاهایی را با پنیر نمی توانیم بخوریم؟

به گزارش پندار آنلاین: پنیر از لبنیاتی است که بیشترین مصرف را در خانه ها دارد و مواد غذایی مختلفی را با پنیر می خوریم بدون اینکه از عوارض آنها با خبر باشیم. به گزارش شفاآنلاین، ولی ضروری است بدانید که خوردن برخی از مواد غذایی با پنیر برایمان مضر است و دانستن مضرات مواد غذایی با پنیر به رعایت برخی نکات و حفظ سلامتیمان یاری می نماید. درادامه مواد غذایی ای معرفی می شوند که خوردن این مواد غذایی با پنیر ممنوع است.

خوردن این موادغذایی با پنیر ممنوع!

پنیر و انگور میوه یکی از برترین خوراکی ها برای صبحانه است. نان و پنیر و میوه از زمان قدیم جزو صبحانه های ایرانی بوده. میوه را می توانید به میل خودتان و باتوجه به فصل انتخاب کنید. شما می توانید از میوه ای مثل انگور همراه پنیر، در صبحانه مصرف کنید. برای اینکه صبحانه خوشمزه تری داشته باشید برای میوه های شیرین مثل انگور از پنیر های شور مثل لیقوان بهره ببرید. مضرات پنیر و هندوانه پنیر، یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که طبع سرد دارند،خورد.بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند.

این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و بعضی بیماری ها شامل دیابت(Diabetes)، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می گردد. مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی های دیگر باعث بروز عارضه ها و بیماری ها می گردد، این امر عمر را کوتاه می نماید. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده نمایند؛ یعنی برابر 50 گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از 50 گرم گردو استفاده نمایند.

پنیر و انگور میوه یکی از برترین خوراکی ها برای صبحانه است. نان و پنیر و میوه از زمان قدیم جزو صبحانه های ایرانی بوده. میوه را می توانید به میل خودتان و باتوجه به فصل انتخاب کنید.

پنیر دارای مولکول های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن احتیاج به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین علت هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می نماید. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند،باعث تشدید این فرآیند می گردد. اگر پنیر، همراه با گردو مصرف گردد، چاق نماینده است، بعلاوه مصرف پنیر همراه با گردو، نعناع و آویشن نیز چاق نماینده است. پنیر، به خصوص پنیر کهنه و نگهداری شده در آب نمک و گردو به علت محتوای بالای تیرامین می توانند یکی از علل سردرد باشند لذا افرادی که مبتلا به سردرد به خصوص سردردهای میگرنی هستند می توانند با حذف این دو ماده، احتمال تاثیر آن بر سردردشان را آنالیز نمایند چرا که مقدار تیر آمین در پنیر با توجه به نوع فرآیند، نوع تخمیر و قدمت فرق دارد و از طرف دیگر مقدار حساسیت افراد مختلف به مواد غذایی متغیراست.

اما ضروری است بدانید برترین مصلح پنیر که از گذشته تا به امروز بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است اما می توان از سبزی های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به عنوان تعدیل نماینده طبع انواع پنیر، استفاده کرد. پنیر، حاوی ماده ای به نام تیرامین است که این ماده می تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز گردد و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد. در صورتی که نقصی در عملکرد این آنزیم وجود نداشته باشد و مقادیر پنیری که فرد می خورد بیش از ظرفیت خنثی سازی این آنزیم نباشد، این آنزیم به راحتی می تواند از پس مقادیر معمول تیرامین برآید و مانع ورود این ماده به مغز گردد.از آنجا که آنزیم تجزیه نماینده تیرامین پنیر برای انجام عمل خود به مس احتیاج دارد، بنابراین اگر بتوانیم مقادیر مورد احتیاج مس را در اختیارش قرار دهیم می توانیم از کارایی بیشتر آن بهره ببریم.

این کار را می توانیم با خوردن گردو همراه پنیر، انجام دهیم. در واقع از آنجا که گردو حاوی مس است می توانیم از این طریق، مس مورد احتیاج را تامین کنیم. اگر مقدار کلسیم بدن از فسفر بیشتر گردد این کلسیم اضافی می تواند باعث کاهش فسفر در دسترس سلول های مغزی گردد. این در حالی است که سلول های مغزی به کاهش فسفر حساس هستند و این مساله می تواند باعث کاهش عملکرد سلول های مغزی گردد.پنیر هر دو ماده معدنی کلسیم و فسفر را دارد ولی مقدار کلسیم آن بیشتر است و در صورت مصرف بیش از مقدار آن، این تعادل به هم می خورد و مقدار کلسیم از فسفر بیشتر می گردد لذا از فسفر سلول های مغزی استفاده می گردد. گردو تا حدی هم حاوی فسفر است که با مصرف آن می توانید به فسفر مورد احتیاج خود دست پیدا کنید و این تعادل را به حالت اول باز گردانید. پس این مشکل نیز با مصرف (Consumption)گردو قابل حل است.

منبع: اُکالا

به "خوردن این موادغذایی با پنیر ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن این موادغذایی با پنیر ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید