درد مفاصل را با عرق های گیاهی درمان کنید

به گزارش خانه انگلیسی، فرقی نمی کند که فرد در سن جوانی است یا در سنین بالا واقع شده است، درد مفاصل از جمله دردهایی است که ممکن است یک فرد جوان یا پیر را درگیر کند. معمولا افراد تمایل دارند که برای تسکین این گونه دردها از داروهای گیاهی استفاده کنند. امروزه استفاده از انواع عرقیجات و درمان های گیاهی دوباره رواج پیدا کرده است، به این علت که با درمان های ساده و طبیعی گیاهی، دردها راحت تر درمان و یا تسکین پیدا می کنند و عوارض جانبی کمتری نیز دارند. در ادامه چند درمان گیاهی مفید برای درد مفاصل آورده شده است.

درد مفاصل را با عرق های گیاهی درمان کنید

درمان درد مفاصل

درد مفاصل به احساس ناراحتی و درد در مفصل های هر قسمت از بدن گفته می شود. گاهی اوقات این درد شدیدتر و با تورم همراه است و گاهی اوقات درد خفیف تر است. این درد می تواند در انگشتان دست یا پا و یا درد در زانوها و یا آرنج باشد. درد مفاصل یک درد شایع است که معمولا افراد زیادی آن را تجربه می کنند.

یکی از دلایل عمده درد مفاصل بیماری آرتروز است. در موارد شدیدتر، رماتیسم مفصلی نیز باعث درد در مفاصل می شود. در ادامه گیاهانی را معرفی می کنیم که تحقیقات ثابت نموده است برای تسکین درد مفاصل و یا دردهای ناشی از آرتروز و روماتیسم موثر و مفید هستند. با اضافه کردن این گیاهان به رژیم غذایی خود به صورت های مختلف، می توانید دردهای این نوع بیماری ها را کاهش دهید. (1)

گزنه برای درمان درد مفاصل

گزنه دارای خاصیت ضد التهاب و ضد درد است و مصرف آن باعث کاهش درد مفاصل می شود. همچنین استفاده از برگ های گزنه بر روی مفاصلی که درد دارند، باعث تسکین و بهبود آرتروز می شود. (2)

روش های استفاده از گزنه برای درمان درد مفاصل برای استفاده از گزنه می توانید برگ های خشک یا برگ های تازه آن را به صورت چای دم کنید و مقداری عسل و یا دارچین نیز به آن اضافه نموده و برای تسکیندرد مفاصل مصرف کنید.

یک روش دیگر برای استفاده از گزنه این است که می توانید دو قاشق گزنه، دو قاشق رازیانه، یک قاشق مرباخوری زردچوبه و یک قاشق مرباخوری پوست تخم مرغ را در آب جوش بریزد و حدود نیم ساعت آن را دم کنید. هنگام مصرف نیز برای شیرین کردن آن از عسل استفاده نمایید. به مدت یک هفته حدود 3 مرتبه در روز آن را مصرف کنید، این ترکیب اثر معجزه آسایی بر روی درد مفاصل دارد.

زنجبیل برای درمان درد مفاصل

تحقیقات نشان داده است که زنجبیل برای تسکین درد مفاصل موثر است. با توجه به اینکه زنجبیل گیاهی گرم است، برای درمان درد مفاصل و دردهای استخوانی به خصوص درد زانو بسیار موثر است.

محققان معتقد هستند زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و آنتی اکسیدان دارد. این خاصیت ضد التهابی در تسکین درد مفاصلو بهبود بیماری آرتروز اثر ویژه ای دارد. بررسی مطالعات مختلف نشان داده است مبتلایان به استئوآرتریت که زنجبیل مصرف نموده اند، حدود 30 درصد کاهش درد را تجربه نموده اند. (3)

روش های استفاده از زنجبیل برای درمان درد مفاصل
یک قاشق چای خوری زنجبیل، یک قاشق چای خوری دارچین، یک قاشق مرباخوری عسل و یک لیوان شیر کم چرب را با هم ترکیب کنید و اثر معجزه آسای آن را در درمان درد مفاصل ببینید. برای تهیه آن، شیر، زنجبیل و دارچین را با هم بجوشانید، سپس آن را با عسل مخلوط کنید. حدود یک ماه، آن را به صورت ناشتا میل کنید تا درد مفاصلاز بین برود. در صورتی که نمی توانید از شیر استفاده کنید، آب را جایگزین آن نمایید.

روش دیگری که می توان از زنجبیل برای درمان درد مفاصل استفاده کرد، این است که آن را به صورت چای دم کنید. برای این کار می توانید زنجبیل را خرد نموده و آن را درون یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید که کمی بجوشد. سپس به آن عسل اضافه کنید و از آن به طور روزانه 2 فنجان میل کنید. این دمنوش نیز برای درمان درد مفاصل بسیار موثر است.

علاوه بر این، استفاده مداوم از روغن زنجبیل برای ماساژ دادن مفاصلی که دچار درد یا تورم هستند نیز برای تسکین درد مفاصل مفید است.

دارچین برای درمان درد مفاصل

دارچین یک گیاه بسیار خوشبو و خوش طعم است که در طبخ بسکمک از غذاها استفاده می شود. دارای خاصیت ضدسرطانی است و فواید بسکمک برای بدن دارد. تحقیقات نشان داده است که این ماده غذایی می تواند در تسکین درد مفاصل موثر باشد. برای اثر بخشی بیشتر، مصرف آن همراه با عسل توصیه می شود. می توانید آن را به صورت چای دم کنید و یا از عرق دارچین استفاده نمایید. (4)
روش های استفاده از دارچین برای درمان درد مفاصل
برای درمان درد مفاصل می توانید یک قاشق غذاخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق عسل ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس آن را بر روی مفاصلی که درد دارند، قرار دهید؛ در مدت کمی درد را تسکین می دهد. می توانید به مدت 6 ساعت آن را روی محل درد قرار دهید و این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا به مرور زمان درد مفاصل از بین برود.

در روش دیگر می توانید یک قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را در آب گرم بریزید و صبح ها به صورت ناشتا مصرف کنید تا درد مفاصل به مرور زمان کاهش یابد.

آلوئه ورا برای درمان درد مفاصل

آلوئه ورا یک گیاه معجزه آساست که همیشه از اثرات آن برای درمان مسائل پوستی صحبت می شود. اما جالب است بدانید که آلوئه ورا در درمان و تسکین دردمفاصل نیز موثر است. برای استفاده از آن می توانید ژل آوئه ورا را روی مفاصلی که درد دارند، بمالید و یا اینکه آن را به صورت نوشیدنی، هفته ای دوبار مصرف نمایید.(5)

چای سبز برای درمان درد مفاصل

چای سبز حاوی ماده پلی فنول و سرشار از آنتی اکسیدان است. چای سبز می تواند به کاهش التهاب و همچنین محافظت از مفاصل کمک کند. مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال بین المللی روماتیسم انجام شد، نشان داده است که چای سبز اثرات ضد التهابی ویژه ای بر روی مفاصل دارد.

بنابراین با استفاده از چای سبز علاوه بر کاهش درد مفاصل، می توانید سلامتی خود را نیز تامین کنید. می توانید برای اثر بخشی بیشتر در طول روز حدود 4 تا 6 فنجان چای سبز مصرف کنید تا درد مفاصل کاهش یابد.

همچنین اگر با طعم آن مشکل دارید، می توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کنید و یا از چای سبز با طعم های مختلف مانند بهار نارنج و غیره استفاده نمایید. (5)

جمع بندی
گیاهان دیگری نیز برای درمان درد مفاصل وجود دارد. گیاهانی مانند گل سرخ، یونجه، اکالیپتوس، آویشن، پوست بید و گیاه پنجه گربه نیز برای درمان دردمفاصل مفید هستند. امروزه افراد به گیاهان دارویی روی آورده اند تا از عوارض جانبی داروهای شیمیایی راحت شوند.

اما با این حال توصیه می شود قبل از مصرف هر یک از موارد ذکر شده به میزان زیاد، حتما با پزشک مشورت شود. به این موضوع توجه داشته باشید که افراط در مصرف هر ماده ای برای بدن مشکل ساز خواهد بود.

همچنین در صورتی که گیاهی بر روی پوست مالیده می شود، حتما از قبل تست حساسیت انجام دهید. با مصرف این گیاهان می توانیددرد مفاصلخود را تا حدود زیادی کاهش دهید و از درد طاقت فرسای مفاصل آسوده شوید.

پی نوشتها

1-www.medicalnewstoday.com

2-www.versusarthritis.org

3-www.motherearthnews.com

4-www.visihow.com

5-www.healthline.com

منبع: راسخون

به "درد مفاصل را با عرق های گیاهی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد مفاصل را با عرق های گیاهی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید