درمان سریع و خانگی انواع جوش و آکنه با موثرترین روش ها

به گزارش خانه انگلیسی، آکنه یا جوش یکی از بیماری های پوستی است که مهمترین علت مراجعه بیماران به دکتر پوست است. جوش معمولا در دوران بلوغ شروع می شود که علت اصلی آن این است که ریشه های مو در فضایی به نام فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می کنند و از طرف دیگر، غدد چربی ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می کنند که در نهایت سبب می شود که به سمت بالای پوست حرکت کرده و روی سطح پوست پخش شوند. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای درمان خانگی انواع جوش و همین طور رفع جای جوش بپردازیم پس با ما همراه باشید.

درمان سریع و خانگی انواع جوش و آکنه با موثرترین روش ها

1- علل ایجاد جوش بر روی پوست صورت:

  • وجود جوش در هر یک از نقاط پوست صورت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهمترین آن ها می توان به مسدود شدن منافذ پوست با چربی، آلودگی و سلول های مُرده اشاره کرد.
  • جوش پیشانی عمدتا به علت چربی بیش از میزان پوست ایجاد می شود که قرار گرفتن مو بر روی پیشانی و همچنین عرق می تواند این مورد را تشدید کند. برای درمان جوش های پیشانی می توان از شوینده های حاوی سولفور مانند سدیم سولفات و در بعضی موارد از شامپوهای ضدشوره استفاده کرد. برای مشاهده دلایل ایجاد جوش بر روی سایر قسمت های پوست صورت از جمله بینی، گونه و چانه می توانید به مقاله جوش صورت مراجعه کنید.

2- درمان جوش سرسیاه با ماسک های خانگی:

جالب است بدانید که هر چقدر هم از پوست خود مراقبت کنید اما ممکن است بعضی اوقات جوش های سرسیاه بر روی پوست نمایان شوند. این نکته را نباید فراموش کرد که همه جوش ها را نمی توان با روش های ساده و سنتی درمان کرد اما جوش هایی که در ابتدا به شکل سرسیاه هستند را می توان با راهکارهای ساده و خانگی رفع کرد. در مقاله درمان جوش سرسیاه می توانید با تمامی راهکارهای خانگی و سریع، این نوع جوش ها را درمان کنید.

3- راهکارهای خانگی برای درمان جوش چرکی:

  • جوش های چرکی معمولا ملتهب و آزار دهنده هستند و تا زمانی که از سطح پوست تخلیه نشوند، به مرور بزرگ تر می شوند. این نوع جوش ها به وسیله باکتری ها ایجاد می شوند. برای خارج کردن جوش های چرکی از سطح پوست، نباید آن ها را فشار داد به این علت که در صورت عدم تخلیه مناسب، می تواند نواحی اطراف را تحت تاثیر قرار داده و به سطوح عمیق تر پوست نفوذ کند.
  • جوش های چرکی بیشتر بر روی صورت، گردن، شانه، زیربغل و باسن ایجاد می شود که در موارد حاد، پزشک برش کوچکی بر روی پوست ایجاد کرده و به وسیله گاز استریل، آن را تخلیه می کند. در مقاله درمان جوش چرکی می توانید روش های درمان خانگی برای رفع این نوع جوش ها را مطالعه کنید.

4- علل و درمان جوش زیر پوستی:

  • همانطور که از نام این نوع جوش پیداست، این جوش ها در زیر لایه بیرونی پوست ایجاد می شوند و اغلب به علت اینکه از لحاظ ظاهری قابل تشخیص نیستند، با توجه به برآمدگی ظاهر شده می توان آن ها را شناسایی کرد.
  • رهایی از جوش های زیر پوستی، سخت است اما می توان با صبر و حوصله آن ها را از بین برد. در مقاله درمان جوش زیر پوستی با راهکارها و روش هایی که در رفع این نوع جوش ها موثر هستند، آشنا می شویم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

5- جوش واژن و درمان خانگی آن:

واژن بانوان بعضی اوقات جوش هایی خواهد زد که ممکن است آزار دهنده باشد. برای درمان آن روش های درمانی وجود دارد.

  • از پوشیدن لباس­های تنگ خودداری کنید.
  • از لباس­های زیر تماما نخ و پنبه ­ای استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده­ هرگونه برآمدگی در ناحیه­ی واژن، از لمس کردن آن خودداری کنید.

برای آنکه با دلایل و درمان جوش واژن بیشتر آشنا شوید حتما مقاله آن را بخوانید.

6- علل و درمان خانگی جوش بازو:

  • احتمالا با جوش هایی که بر روی بازو ظاهر می شوند، روبرو شده اید. این جوش ها پس از اینکه منافذ پوست باز می شوند، باکتری ها، پوست های مُرده و چربی وارد این منافذ شده و آن ها را مسدود می کند. در این مرحله بدن شروع به مقابله با مواد خارجی می کند و جوش های قرمزی را بر روی پوست ایجاد می کند که به مرور و با گذشت زمان این جوش ها تبدیل به جوش چرکی می شوند.
  • تغییرات هورمونی، عدم رعایت بهداشت کافی، محصولات پوستی و لباس های تنگ از مهمترین دلایل رایجی است که موجب تشکیل جوش بر روی بازو و پوست می شود. اگر در پی درمان خانگی جوش های بازو به سادگی و در کمترین زمان هستید، می توانید مقاله درمان جوش بازو را مطالعه کنید.

7- درمان جوش پشت و کمر با راهکارهای خانگی:

  • جوش هایی که در پشت و کمر ایجاد می شوند، یک مشکل آزار دهنده هستند که اغلب به علت گرفتگی فولیکول های مو در زیر پوست به وجود می آیند. از آنجایی که منافذ پوست در قسمت پشت و کمر، از منافذ صورت بزرگتر هستند بنابراین در این ناحیه، جوش های زیادی قرار گرفته است.
  • از دیگر عواملی که این مشکل را تشدید می کند، چربی بیش از حد پوست، رشد باکتری و التهاب غدد تولید کننده چربی است که باید به سرعت برای درمان این مشکل اقدام کرد. اما جای نگرانی نیست! با استفاده از روش های خانگی که در مقاله درمان جوش کمر به آن اشاره شده است، می توانید با ساده ترین روش های ممکن، این مشکل را رفع کنید.

8- درمان خانگی و موثر جوش باسن:

  • وجود جوش در باسن از مسائل آزار دهنده ای است که اغلب به علت التهاب فولیکول ها به وجود می آید. این باکتری ها در حالت طبیعی و بدون هیچ مسئله ای بر روی پوست وجود دارند اما زمانی که به داخل پوست نفوذ کنند، سبب التهاب شده و در صورت تشدید این جوش ها به دمل دردناک تبدیل می شوند.
  • جوش هایی که در اثر التهاب فولیکولی به وجود می آیند، مشابه جوش های معمولی بوده اما سر آن ها قرمز رنگ و همچنین داخل آن ها پر از چرک می باشد که در صورت عدم درمان، خارش و حساسیت ایجاد می کنند. جالب است بدانید که جوش های باسن را می توانید با موثرترین روش های خانگی درمان کنید که در مقاله درمان جوش باسن به هریک از این راهکارها اشاره شده است.

9- جای جوش، مسئله ای قابل درمان!

وجود جای جوش از جمله بدترین اتفاقاتی است که امکان دارد بر روی پوست و خصوصا پوست صورت بیفتد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در بخش های قبلی با روش های درمان انواع جوش آشنا شدیم اما اگر اثری از جوش بر روی صورت باقیماند، نیاز به نگرانی نیست! در بخش درمان جای جوش می توانید با راهکارهای خانگی و در دسترس، جای جوش را از بین برده و زیبایی خود را بیش از پیش افزایش دهید.

انواع مقالات نو و متنوع در مجله اینترنتی خانه انگلیسی

در این مقاله با انواع جوش و روش های خانگی برای درمان آن و همچنین رفع جای جوش آشنا شدیم. شما از چه روش های دیگری برای رفع جوش یا جای جوش استفاده کرده اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: اُکالا

به "درمان سریع و خانگی انواع جوش و آکنه با موثرترین روش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سریع و خانگی انواع جوش و آکنه با موثرترین روش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید