دستاوردهای نانویی رونمایی می گردد، ورود استارتاپ های نانو به صنعت

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه رونمایی از محصولات توسعه داده شده در سومین برنامه نانو استارتاپ، با حضور 20 گروه فناور 18 و 19 اسفندماه امسال برگزار می گردد.

دستاوردهای نانویی رونمایی می گردد، ورود استارتاپ های نانو به صنعت

این رویداد به عنوان یکی از بخش هایی که ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای حمایت از کارآفرینی و توسعه فناوری های نو در میان دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران کشور اجرا می نماید توانسته است حجم قابل توجهی از ایده های نوآورانه را به عرصه فراوری و تجاری سازی برساند.

این برنامه از سال 1396 فعالیت خود را شروع نموده و تا به امروز با حمایت اقتصادی و معنوی بیش از 60 گروه فناور و 30 محصول اولیه، زمینه را برای توسعه محصولات دانش بنیان نانوفناوری فراهم نموده است.

مشارکت تیم های دوره پیروز

دوره سوم نانو استارتاپ از مردادماه سال 1398 با مشارکت 100 نفر از فعالان فناور و خلاق حوزه فناوری نانو شروع شد. در ادامه با شکل گیری هسته های فناور و تعامل آنان، طرح ها و ایده های کاربردی در قالب گروه ها مطرح شد.

پس از برگزاری نشست های داوری، 30 گروه فناور توانستند تاییدیه کمیته داوری نانو استارتاپ را کسب نمایند و در مدت 18 ماه از حمایت های مادی و معنوی برنامه بهره مند شوند. با شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال 1398 و وجود مسائل گوناگون برای پیشبرد طرح های مصوب، دبیرخانه این رویداد با رعایت الزامات بهداشتی و سلامت گروه ها، زمینه را برای تداوم فعالیت های آنان فراهم کرد.

تا به امروز 16 طرح از مجموعه طرح هایی که در سومین دوره مورد حمایت قرار گرفتند، پیروز شدند به محصول اولیه (MVP) دست پیدا نمایند. هم چنین سه طرح از مجموعه طرح های پیروز راه یافته به دوره دوم نانو استارتاپ نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند.

رویداد رونمایی از دستاوردهای استارتاپ های نانویی ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری های نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی 18 و 19 اسفند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می گردد. این نمایشگاه به صورت برخط و در صفحه مجازی رویداد نانو استارتاپ قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستاوردهای نانویی رونمایی می گردد، ورود استارتاپ های نانو به صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای نانویی رونمایی می گردد، ورود استارتاپ های نانو به صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید