رئیسی: هواپیماها می توانند پشه های مالاریا را در بین کشورهای مختلف جابجا نمایند

به گزارش خانه انگلیسی، احمد رئیسی رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اشاره به این که پزشکان باید به علائم مالاریا حساس باشند، تاکید نمود: تمام بیمارستان های ایران دارو های درمانی مالاریا را دارند.

رئیسی: هواپیماها می توانند پشه های مالاریا را در بین کشورهای مختلف جابجا نمایند

به گزارش گروه اجتماعی خانه انگلیسی، رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت گفت: پشه مالاریا جسه ریز دارد، اما با چشم طبیعی دیده می گردد.

وی با اشاره به این که پشه های بزرگ مالاریا نیستند، مطرح نمود: مالاریا در ارتفاع خاصی و در کمربندی از اطراف کره زمین که به منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری معروف است، پرواز می نماید.

رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت اضافه نمود: مالاریا ممکن است بعضی اوقات در شرایط غیر مرطوب هم دیده گردد.

وی در مورد مالاریا های فرودگاهی، شرح داد: پرواز های مختلفی که امروزه انجام می شوند، می توانند پشه های مالاریا را در بین کشور های مختلف جابجا نمایند.

احمد رئیسی با بیان این که واکسن مالاریا در سال گذشته در آفریقا رونمایی شد، گفت: این واکسن بر علیه سویه کشنده بیماری فراوری شده است.

وی اضافه نمود: از آنجایی که در ایران اندازه بسیار اندکی از سویه کشنده مالاریا وجود دارد، ما نیازی به این واکسن در ایران نداریم.

رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اشاره شیوه های درمانی مالاریا، شرح داد: خوشبختانه درمان های امروزی هنوز برای بیماری مالاریا موثر هستند.

وی با اشاره به این که پزشکان باید به علائم مالاریا حساس باشند، تاکید داشت: تمام بیمارستان های ایران دارو های درمانی مالاریا را دارند.

احمد رئیسی با بیان این که بیماری مالاریا به شکل مستقیم مُسری نیست، گفت: این بیماری در موارد نادر از مادر به جنین منتقل می گردد.

وی اضافه نمود: تب (بدون علت تعیین) یکی از مهم ترین علائم مالاریا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیسی: هواپیماها می توانند پشه های مالاریا را در بین کشورهای مختلف جابجا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: هواپیماها می توانند پشه های مالاریا را در بین کشورهای مختلف جابجا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید