سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد شروع می گردد

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران/کردستان مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه 99 در استان شروع و نوبت دهی از 15 تیرماه انجام می گردد.

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد شروع می گردد

رشید قربانی امروز(22خرداد) در اولین نشست ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان، سنجش را اقدامی مقدس و ارزشمند دانست و اظهار کرد: این برنامه به صورت فرابخشی و با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان هر ساله به منظور جایدهی مناسب دانش آموزان انجام می گردد.

وی با اشاره به شرایط امسال و شیوع بیماری کرونا ویرس، بر تمهید مقدمات کامل و اتخاذ تدابیر لازم به منظور انجام بهینه سنجش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش تاکید نمود و اضافه کرد: برنامه سنجش فرصت مناسبی است که در قالب این برنامه، دستگاه های همکار نیز خدمات خود را به دانش آموزان ارائه نمایند.

قربانی یکی از ویژگی های برنامه سنجش را شناسایی به موقع دانش آموزان دارای مشکل و راهنمایی صحیح آنان در نظام آموزشی عنوان و توضیح داد: تشخیص به موقع مسائل و اختلالات باعث می گردد که خدمات لازم به دانش آموزان جامه هدف ارائه گردد.

وی از اعضای ستاد استانی خواست با همدلی و همراهی و مشارکت همه جانبه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فصله گذاری اجتماعی، زمینه اجرای کامل این برنامه را مثل سال های گذشته در استان فراهم نمایند.

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سنجش از سال 74 شروع و اکنون تبدیل به یک برنامه شده است، گفت: در سال گذشته میانگین پوشش سنجش کشور 97 درصد بود که این رقم در استان کردستان 100 درصد است.

وی هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری در مورد فرایند اجرای سنجش، نوبت دهی، معین پایگاه ها و نحوه حضور اولیای دانش آموزان در پایگاه بر اساس نوبت دهی و زمان معین شده مطرح کرد و گفت: در سال گذشته 27 هزار و 408 نفر از نوآموزان مورد سنجش قرار گرفتند.

رنجبر اضافه کرد: برای سال 99 نیز تعداد 21 پایگاه با 214 نفر نیروی انسانی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می گردد تعداد 28 هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش شرکت نمایند که از این تعداد 11 هزار و 200 نفر سال گذشته در اجرای سنجش پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته و 16 هزار و 800 نفر نیز امسال سنجش خواهند شد.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های همکار ضمن ارائه گزارش کار، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای برنامه اعلام و پیرامون نحوه سنجش، زمان شروع سنجش و نوبت دهی بحث و تبادل و تصمیم گیری شد و بر اساس تصمیم ستاد، نوبت دهی به نوآموزان از 15 تیرماه در مدارس و هنگام ثبت نام دانش آموزان شروع و برنامه سنجش نیز از اول مرداد ماه 99 در استان انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید