سند توسعه صادرات نرم افزار تدوین شد

به گزارش خانه انگلیسی، سند توسعه صادرات نرم افزار و خدمات نرم افزاری کشور با همکاری وزارت ارتباطات، سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، تدوین شد و قرار است ظرف یک ماه به هیئت دولت ارائه گردد.

سند توسعه صادرات نرم افزار تدوین شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حمیدرضا احمدیان مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، با اشاره به تدوین سند توسعه صادرات نرم افزار و خدمات نرم افزاری گفت: در جلسه ای که در کمیته کارشناسی صادرات غیرنفتی برگزار گردید، دولت به وزارت ارتباطات، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی یک ماه زمان داد تا آئین نامه سند توسعه صادرات نرم افزار را به دولت ارائه کند.

وی با بیان اینکه این آئین نامه از پیش تهیه و تدوین شده است، ادامه داد: این آئین نامه می تواند یاری بسیاری به بخش خصوصی حوزه نرم افزار در امکان استفاده از امتیازات داشته باشد. همچنین تسهیل شراکت با خارجی ها و امکان فعالیت گسترده تر در بازارهای بین المللی برای فعالان حوزه نرم افزار از دیگر قابلیت های این سند است؛ همچنین به یاری محتوای این سند شرکت های نرم افزاری در حوزه فاوا می توانند اثبات نمایند که چه میزان صادرات داشته اند و بر مبنای آن پشتوانه ای جهت دریافت وام از نظام بانکی پیدا خواهند کرد.

مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به نقش وزارت ارتباطات و کمیسیون ICT اتاق بازرگانی در تصویب این سند گفت: تمام پیگیری های کارشناسی برای تصویب این سند توسط کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران و وزارت ارتباطات به انجام رسیده و کوشش شده مسائلی که جز دغدغه های بخش خصوصی حوزه نرم افزار در 5 سال گذشته بوده، در آن لحاظ گردد.

جزئیات سند توسعه صادرات نرم افزار به فعالان مالی اعلام می گردد

در همین حال محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران نیز با با بیان اینکه تصویب این سند نتیجه کوشش مداوم تمام اعضای کمیسیون ICT در سال های گذشته است، ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده جزئیات این طرح به تمامی فعالان مالی اعلام گردد.

وی ادامه داد: مشخص ساز و کار مدون و معتبر در این حوزه مطالبه اساسی شرکت های ICT و تولیدنمایندگان محتوا در سالیان گذشته بوده است. لذا اکنون اجرایی شدن این آئین نامه خبری خوش نه تنها برای شرکت های حوزه فاوا، بلکه برای تمامی متخصصانی است که می توانند با توسعه کسب و کار خود به عنوان صادر نماینده و تأمین نماینده ارز در شرایط فعلی کشور شناخته شوند.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی اظهار داشت: متفاوت بودن جنس تولیدات حوزه فناوری اطلاعات باعث شده که گمرک توانایی احصای محصولات حوزه فاوا را نداشته باشد اما با تهیه این آئین نامه که با مطالعه بهترین روش های شناسایی صادرات دنیا و نیز با نگاهی به شرایط بومی و داخلی ایران تهیه شده، می توان به آینده صنعت نرم افزار ایران خوشبین بود.

به گزارش مهر، در سال های اخیر به روزرسانی قوانین صادرات نرم افزار از جمله خواسته های همیشگی فعالان بخش خصوصی بوده چرا که به دلیل ماهیت فنی و عدم احتیاج تولیدات مبتنی بر IT به عبور از گمرک فیزیکی، مشکلاتی در برآورد آمار تجارت این حوزه وجود داشته است.

منبع: اقتصاد ایران

به "سند توسعه صادرات نرم افزار تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه صادرات نرم افزار تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید