طرح عربستان سعودی برای خاتمه جنگ در یمن، نخستین واکنش رسمی انصارالله به ابتکارعمل عربستان

به گزارش خانه انگلیسی، خبرگزاری خبرنگاران-وزیرخارجه عربستان سعودی امروز از ارائه طرحی برای انتها بحران در یمن اطلاع داد و مدعی شد که در صورت موافقت حوثی ها با آن، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

طرح عربستان سعودی برای خاتمه جنگ در یمن، نخستین واکنش رسمی انصارالله به ابتکارعمل عربستان

به گزارش خبرگزاری خانه انگلیسی،فیصل بن فرحان وزیرخارجه سعودی از ارائه طرحی در زمینه انتها دادن به بحران در یمن اطلاع داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهاماتی علیه حوثی ها گفت: طرح عربستان شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل می گردد.

وزیرخارجه سعودی بازگشایی فرودگاه صنعا برای انجام بعضی پروازهای منطقه ای و بین المللی و کاهش محاصره فرودگاه الحدیده را از مفاد طرح ریاض اظهار داشت و گفت: ما همچنین خواهان از سرگیری مذاکرات سیاسی برای انتها بحران در یمن هستیم.

فیصل بن فرحان در انتها ابراز امیدواری آتش بس در یمن به صورت فوری با توافق دو طرف به اجرا درآید. وزیرخارجه عربستان سعودی مدعی شد در صورتی که حوثی ها با این پیشنهاد موافقت نمایند، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

ایران از هرگونه طرح صلح برای انتها تجاوز و اشغالگری در یمن حمایت می نماید

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شروع هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای موسوم به ائتلاف با صدور بیانیه ای از تداوم این جنایت عظیم بر علیه مردم بیگناه یمن ابراز انزجار و اظهار داشت: ایران از هرگونه طرح صلح برای انتها تجاوز و اشغالگری در یمن حمایت می نماید.

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، ایران از ابتدای این جنگ تأکید داشته که بحران یمن راهکار نظامی ندارد و از هرگونه طرح صلح مبتنی بر انتها تجاوز، آتش بس سراسری، انتها دادن به اشغالگری و برطرف محاصره اقتصاد حمایت می نماید

نخستین واکنش رسمی انصارالله به ابتکارعمل عربستان برای توقف جنگ یمن

رئیس هیئت مذاکره نماینده دولت صنعا تاکید نمود: هرگونه طرحی برای انتها جنگ که به جنبه انسانی توجه نداشته باشد، جدی نیست. او اشاره نمود شکستن محاصره احتیاج به طرح ندارد مبادله پایاپای در پرونده انسانی جنایت است.

سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره نماینده صنعا اظهار کرد: طرح عربستان برای انتها جنگ چیز جدیدی دربرندارد. ریاض باید توقف جنگ را اعلام نموده و محاصره را بشکند نه این که افکار و ایده هایی را که قبلا آنالیز شده، مطرح کند.

عبدالسلام اضافه کرد: عربستان جزئی از جنگ است و باید فورا به محاصره هوایی و دریایی علیه یمن انتها دهد.

عبدالسلام گفت: شکستن محاصره احتیاج به طرح ندارد و مبادله پایاپای در پرونده انسانی جنایت در حق کل ملت یمن است و هرگونه طرحی که به جنبه انسانی توجه نداشته باشد، جدی نیست.

به گفته این سخنگو، اجازه ورود به کشتی های توقیف شده از بیش از یک سال احتیاج به طرح و پیش شرط ها ندارد معامله با پرونده انسانی در جهت منافع پرونده نظامی یا سیاسی جنایت اخلاقی است.

عبدالسلام تاکید نمود، این که عربستان خودش را به عنوان بی طرف در جنگ جلوه می دهد روتوش مبالغه آمیز وجهه اش و غیردقیق است و منجر به موفقیت نمی گردد.

او اشاره نمود: ائتلاف سعودی میخواهد با افزایش محاصره در کوشش برای اعمال فشار بر ما جهت قبول خواسته هایی که نتوانست به لحاظ سیاسی و نظامی به آنها دست یابند، ملت یمن را به شکل خبیثانه وادار به پذیرش این خواسته ها کند.

رئیس هئیت مذاکره نماینده صنعا تاکید نمود: جنگ علیه یمن بر ملت یمن تحمیل شده و ما طرفی در محاصره یمنی ها نیستیم تا بر سر آن مذاکره کنیم.

او گفت: شرایط کنونی یمن به نفع کشورهای دشمن و کشورهای همسایه نیست.

عبدالسلام خواهان رویکرد واقعی برای انتها جنگ و رنج های انسانی ملت یمن شد و هرگونه معامله در پرونده انسانی با پرونده های سیاسی و نظامی را رد کرد.

وی اظهار کرد: انصارالله به گفت وگو با عربستان، عمان و آمریکا برای دستیابی به توافق صلح ادامه خواهد داد.

معاون وزیر دفاع سعودی: امیدوارم حوثی ها پیشنهاد آتش بس را بپذیرند

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که جنبش انصارالله یمن سریعاً از طرح آتش بس ریاض استقبال کند.

خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، پسر پادشاه سعودی و معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که ارتش و دولت نجات ملی یمن با پیشنهاد آتش بس ریاض موافقت کند.

او امروز دوشنبه در چند توییت مدعی شد که کشورش به دنبال تحقق صلح در یمن بوده و طرح های این کشور در راستای انتها دادن به بحران یمن و رسیدن به راهکار سیاسی است.

خالد بن سلمان در ادامه نوشت: امیدوارم حوثی ها [انصارلله] سریعاً با ابتکار عمل پیشنهادی موافقت نمایند تا مذاکرات صلح بین طرف های یمنی به منظور رسیدن به راهکار سیاسی گسترده و پایدار شروع گردد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی دوشنبه شب از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی شد. دولت نجات ملی یمن این طرح را رد نموده و گفته است عربستان بخشی از بحران یمن بوده و باید به محاصره و جنگ علیه این کشور انتها دهد.

عربستان مدعی شد: انصارالله به دلیل تلفات میدانی با ابتکار صلح موافقت می نماید

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل اظهار داشت، انصارالله به دلیل تلفات میدانی با ابتکار ریاض برای انتها دادن به جنگ یمن موافقت خواهد نمود.

به گزارش میدل ایست نیوز: عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ادعا کرد، انصارالله به دلیل تلفات میدانی با ابتکار ریاض برای انتها دادن به جنگ یمن موافقت خواهد نمود.

المعلمی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم که تلفات میدانی انصارالله، آنها را به گوش دادن به صدای عقل و خرد وادار خواهد نمود.

وی اضافه کرد: ابتکار مذکور از موضع قدرت مطرح شده است و مواضع کشورهای عربی و جامعه جهانی در حمایت از طرح عربستان بسیار حائز اهمیت است.

المعلمی در انتها تاکید نمود: آمریکا و عربستان دیدگاه مشترکی در قبال بحران یمن دارند و دولت آمریکا می داند که انصارالله از ایران حمایت دریافت می نماید.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان پیشتر از ابتکار صلح جدید ریاض برای انتها دادن به جنگ یمن اطلاع داده بود.

بن فرحان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ابتکار عربستان شامل آتش بس در سراسر یمن با نظارت سازمان ملل متحد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان توضیح داد: ابتکار ریاض شامل برگزاری گفت وگوهای سیاسی برای انتها دادن به بحران یمن است.

وی با بیان اینکه آتش بس به محض موافقت انصارالله با ابتکار مذکور شروع خواهد شد، از دولت یمن و انصارالله خواست تا با این طرح موافقت نمایند.

در مقابل، انصارالله اظهار داشت طرح پیشنهادی عربستان برای انتها دادن به جنگ یمن را فاقد موضوعی تازه دانست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طرح عربستان سعودی برای خاتمه جنگ در یمن، نخستین واکنش رسمی انصارالله به ابتکارعمل عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح عربستان سعودی برای خاتمه جنگ در یمن، نخستین واکنش رسمی انصارالله به ابتکارعمل عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید