عادت به مطالعه و کتابخوانی در بچه ها به وسیله قصه گویی

به گزارش خانه انگلیسی، اعظم منوچهری در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران در کرمان، در رابطه با قصه گویی اعلام کرد: قصه صدای زندگی است و قصه گویی برترین روش آموزشی برای بچه ها است.

عادت به مطالعه و کتابخوانی در بچه ها به وسیله قصه گویی

برگزیده قصه گویی در مرحله منطقه ای کرمان اضافه کرد: قصه گویی شیوه ای برای انتقال بهتر مفاهیم است و می توان عادت به مطالعه و کتابخوانی را به وسیله قصه گویی ایجاد کرد که این موضوع در کتابخانه های عمومی روند رو به رشد ارزشمندی طی نموده است.

وی توضیح داد: تماشا و شنیدن قصه های متفاوت، از فرهنگ های مختلف در این جشنواره ها قصه گویی برایم جالب بود.

منوچهری با بیان اینکه قصه هچگاه جایگاه خود را در بین مردم به ویژه بچه ها و نوجوانان از دست نمی دهد؛ ادامه داد: قصه ها با وجود لهجه ها، گویش ها، فرهنگ های مختلف باز هم برای همگان جالب و آموزنده هستند.

وی در ادامه مطرح نمود: این دوره جشنواره قصه گویی نهال امید نسبت به دوره قبل سطح بالاتری دارد؛ چراکه معین است قصه گوها با تمرین و ممارست در پرورش مهارت های خود کوشیده اند.

منوچهری اذعان کرد: قصه گویی که تجربه و مهارت و خلاقیت داشته باشد به گونه ای پیش می رود که مخاطب جذب قصه می گردد و در این مرحله قصه گوها به این سطح از توانایی رسیده اند.

وی قصه گویی را فعالیتی مفرح برای خانواده ها و بچه ها دانست که موجب علاقمندی به کتاب و کتابخوانی است و گفت: قصه گویی پلی به سوی خواندن کتاب است.

منوچهری ترویج کتابخوانی، رونق کتابخانه ها و افزایش اعضای فعال، همدلی و همکاری بین بچه ها را از تأثیرات مثبت قصه گویی در کتابخانه ها مطرح نمود.

برگزیده قصه گویی در مرحله منطقه ای کرمان در انتها خصوص برگزاری جشنواره های قصه گویی مطرح نمود: این جشنواره ها چراغ راهی برای جشنواره های آینده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "عادت به مطالعه و کتابخوانی در بچه ها به وسیله قصه گویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت به مطالعه و کتابخوانی در بچه ها به وسیله قصه گویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید