فعالیت بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در باشگاه های کتابخوانی استان یزد

به گزارش خانه انگلیسی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، آیین تجلیل از برگزیدگان پویش های کتابخوانی نشاط نوروزی با کتاب، سینامک (ویژه تقدیر از کادر درمانگر)، نوروزانه من و دوستان کتابخوانم در 1400 و گپ کتابانه پدر و فرزندی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در محل تالار فرهنگ یزد برگزار گردید.

فعالیت بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در باشگاه های کتابخوانی استان یزد

مجید جوادیان زاده در این مراسم گفت: برگزاری برنامه های کتابخوانی هدفی است تا بتوانیم در جامعه به دور کتاب جمع شده و بهانه ای برای کتاب محوری داشته باشیم. در کشورهای پیشرفته شاهدیم که همچنان بسیاری از فعالیت ها و فیلم های خود را در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه ساماندهی می نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان نمود: تمدن هایی که کتاب در آن به فراموشی سپرده شده به سمت افول حرکت نموده اند و اگر می خواهیم که شاهد ماندگاری تمدنمان باشیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر تمدن و فرهنگی کهن داریم به علت وجود کتاب و ثبت وقایع بوده که توانسته فرهنگ ما را به نسل امروز انتقال دهد. همچنان بسیاری از ابعاد کتاب را درک ننموده ایم و هرچه در این اقیانوس عمیق تر شویم جواهر بیشتری کسب می کنیم.

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت های کتاب و کتابخوانی ادامه داد: پس از انتخاب یزد به اسم مرکز کتاب ایران شاهد حرکت صعودی در ترویج فعالیت های کتاب و کتابخوانی بوده ایم که آثار آن را در آینده هم شاهد خواهیم بود. ما سعی کردیم در طرح های کتابخوانی تعداد زیادی کودک و نوجوان را علاقمند به کتاب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بعلاوه با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان یزدی از فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: بیش از 40 هزار کودک و نوجوان را در باشگاه های کتابخوانی درگیر هستند که نشان از جامعه عظیم کتاب خوانی است که این موج می تواند اتفاق های عظیمی را رقم بزند.

وی با اشاره به حضور پرشور بانوان در طرح های کتابخوانی اضافه نمود: زنان قهرمانان ترویج کتاب و کتابخوانی هستند زیرا با حضور خود توانسته بسیاری از بچه ها و نوجوانان خود را علاقمند به کتاب نموده و در آنها نهادینه نمایند.

جوادیان زاده گفت: در امسال هم برنامه های متعددی در زمینه کتاب و کتابخوانی داریم که امیدواریم با استقبال و مشارکت جامعه فرهنگی استان بتوانیم این راستا را ادامه دهیم.

مرضیه مصطفوی پور، پویش های کتابخوانی استان یزد شامل نوروزانه من و دوستان کتابخوانم در 1400 و گپ کتابانه پدر و فرزندی بود که هر دو پویش مورد استقبال خانواده های یزدی نهاده شد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سروش مهر دانایی یزد ادامه داد: نخستین پویش با اسم نوروزانه من و دوستان کتابخوانم در 1400 بود که جهت در خانه ماندن جهت جلوگیری از شیوع کرونا و تفریح اعضای خانواده به اجرا عایدی که این پویش برای تمام گروه های سنی در سراسر کشور برگزار گردید.

مصطفوی پور بیان نمود: دومین پویش هم گپ کتابانه پدر و فرزندی بود که در این پویش پدر و فرزند یا پدر عظیم و نوه با هم به تبادل نظر درباره کتاب نشسته و کوچکترها از عظیمترها در خصوص کتاب و کتابخوانی در گذشته سوال نموده و در سرانجام از کتاب مورد علاقه خود به پدر یا پدر عظیم خود معرفی کردند.

وی بیان نمود: بعلاوه در این مراسم از برگزیدگان کشوری پویش های سینامک و نشاط نوروزی و بعلاوه لیگ هپ هپ کتاب هم قدردانی می گردد.

بر اساس این گزارش، برگزیدگان پویش گپ کتابانه پدر فرزندی عبارت بودند از: نگین خداداد، مجمد پوررشیدی، فاطمه باقری و 5 نفر به صورت گروهی از مروست و برگزیدگان پویش نوروزانه من و دوستان کتابخوانم در 1400 هم عبارت بودند از: مهراد زارع، رامین گنجی، ساجده غلامی، زینب نجفی، نازنین زهرا عابدی، سمیرا امیری، غزل فخار، نسیم آیینه دار، مژگان رحیمیان، هما فلاحتی، یگانه سادات هاشمی نسب بودند که تقدیر شدند.

سوفیا بیدکی، امیر علی شایق، مرسانا حبیبی، مهراد زارع بیدکی، اجسان اکرمی، روشنا بیدکی، فاطمه طیب زاده، هما فلاحتی، فاطمه رجبیان، فاطمه سادات زارع، آیناز فرهادی فر و ملیکا سادات میربقایی هم برگزیدگان پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب بودند.

برگزیدگان جشنواره سینامک ویژه تقدیر از کادر درمان هم عبارت بودند از: فاطمه محمدی باغشاهی، سمیه شیخعلی شاهی، فاطمه جعفری، آناهید پویان و روشان بیدکی.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فعالیت بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در باشگاه های کتابخوانی استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در باشگاه های کتابخوانی استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید