فروش خودروهای بنزینی در انگلیس تا 2035 ممنوع می گردد

به گزارش خانه انگلیسی، دولت انگلیس اعلام نمود تا سال 2035 به فروش خودروهای جدید بنزین، دیزل و هیبریدی و ون ها انتها می دهد و اگر ممکن باشد این کار را سریع تر انجام می دهد.

فروش خودروهای بنزینی در انگلیس تا 2035 ممنوع می گردد

به گزارش گروه مالی خانه انگلیسی، به نقل از رویترز، انگلیس فروش خودرو های جدید بنزین، دیزل و هیبریدی را از 2035 یعنی 5 سال زودتر از زمان مشخص شده ممنوع می نماید. این کشور کوشش می نماید آلودگی هوا را کاهش دهد. به این ترتیب، بیش از یک قرن وابستگی به موتور های احتراق داخلی انتها می یابد.

این اقدام انگلیس یک پیروزی برای خودرو های برقی است و اگر دنیای گردد، به ثروت فراوریکنندگان نفت آسیب می رساند و صنعت خودرو را متحول می نماید. خودرو یکی از نماد های سرمایه گرایی در قرن بیستم بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس میخواهد از این اطلاعیه برای بالا بردن اعتبار محیط زیستی این کشور پس از از دست دادن مقام ریاست کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل استفاده کند.

دولت انگلیس بیان کرد تا سال 2035 به فروش خودرو های جدید بنزین، دیزل و هیبریدی و ون ها انتها می دهد و اگر ممکن باشد این کار را سریع تر انجام می دهد.

کشور ها و شهر های سراسر دنیا طرح هایی را برای کاهش خودرو های دیزل پس از رسوایی زیستی فولکس واگن در 2015 ارائه داده اند و اتحادیه اروپا قوانین سخت تری برای فراوری دی اکسید کربن اعمال نموده است.

شهرداران پاریس، مادرید، مکزیکوسیتی و آتن بیان کردند طرحی برای ممنوعیت تردد خودرو های دیزل از مرکز شهر ها تا 2025 دارند. فرانسه آماده می گردد فروش خودرو هایی را که سوخت های فسیلی می سوزانند تا 2040 ممنوع کند.

در حالی که تقاضا برای خودرو های برقی در انگلیس، دومین بازار بزرگ این خودرو ها در اروپا بالا رفته است، هنوز هم مدل های دیزل و بنزینی 90 درصد فروش خودرو در این کشور را تشکیل می دهند. خریداران مدل های پاک تر نگران محدود بودن صندلی های شارژ این خودرو ها و هزینه آن هستند.

دولت انگلیس سال گذشته بیان کرد 2.5 میلیون پوند (3.25 میلیون دلار) دیگر برای نصب بیش از 1000 ایستگاه شارژ جدید برای خودرو های برقی در خیابان های شهر اختصاص می دهد.

این ممنوعیت یک تهدید برای مشاغل آلمان است، چون انگلیس بزرگترین بازار صادرات برای خودروسازان این کشور است که 20 درصد فروش دنیای خود را تشکیل می دهد. ساخت خودرو های برقی نسبت به خودرو های دارای موتور احتراقی و هیبریدی زمان کمتری می برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فروش خودروهای بنزینی در انگلیس تا 2035 ممنوع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش خودروهای بنزینی در انگلیس تا 2035 ممنوع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید