قیمت نفت در چند ساعت اولیه معاملات امروز 5 درصد جهش کرد

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت های نفت، پس از توافق چین و آمریکا برای کنار گذاشتن 90 روزه تعرفه ها بر کالاهای یکدیگر و در آستانه اجلاس اوپک که انتظار می رود با کاهش فراوری همراه باشد، جهش کرد.

قیمت نفت در چند ساعت اولیه معاملات امروز 5 درصد جهش کرد

تا ساعت 7:19 به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 2.85 دلار یا 5.6 درصد جهش کرد و به 53.78 دلار رسید.

قیمت نفت آمریکا همچنین با خبر کاهش فراوری نفت استان آلبرتا در کانادا به منظور مقابله با ایجاد نفت مازاد که باعث افزایش ذخایر انبارها شده است، تقویت شد. بیشتر نفت آلبرتا به آمریکا صادر می گردد.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، 2.86 دلار یا 4.8 درصد جهش کرد و به 62.32 دلار رسید.

چین و آمریکا در دیدار آخر هفته خود در آرژانتین، در حاشیه اجلاس سران کشورهای جی 20، توافق کردند که حداقل به مدت 90 روز تعرفه جدیدی بر یکدیگر وضع ننمایند و در همین حال مذاکراتی را برای حل اختلافاتشان برگزار نمایند.

جنگ تجاری بین دو قدرت مالی برتر دنیا، سنگینی زیادی بر تجارت دنیای وارد کرد و باعث به وجود آمدن نگرانی از کند شدن اقتصاد دنیا شد.

نفت خام هرگز در لیست صدها کالایی که دو طرف بر آنها تعرفه واردات وضع کردند، وجود نداشت، اما تاجران می گویند حال وهوای مثبت به وجود آمده از این توافق تجاری، بازارهای نفت را هم بالا برده است.

مورگان استنلی هم بیان کرد به علت این مذاکرات جدید شاهد افزایش اندکی در چشم انداز رشد 2019 خواهیم بود.

اما در پیش روی بازارهای نفت، اجلاس 6 دسامبر اوپک و غیر اوپک قرار گرفته است که انتظار می رود در آن، فراورینمایندگان توافق نمایند برای از بین بردن شرایط اشباع در عرضه، که باعث سقوط 30 درصدی قیمت ها از اکتبر تا کنون شده است، فراوری خود را کاهش دهند.

هنوز هیچ بیانیه رسمی در خصوص میزان کاهش فراوری اعلام نشده است اما بیشتر تحلیل گران معتقدند که بین 1 تا 1.4 میلیون بشکه در روز، از فراوری ماه اکتبر اوپک کاسته خواهد شد.

در همین فراوری نفت خام آمریکا در سطح رکوردی بیش از 11.5 میلیون بشکه در روز قرار گرفته است و با توجه به این که فعالیت حفاران همچنان در سطح بالایی قرار گرفته است، انتظار می رود در سال 2019، فراوری نفت آمریکا، بیش از این هم افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قیمت نفت در چند ساعت اولیه معاملات امروز 5 درصد جهش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت در چند ساعت اولیه معاملات امروز 5 درصد جهش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید