مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014 و رنو سفران

به گزارش خانه انگلیسی، هوندا آکورد EXB که همواره به عنوان خودرویی محبوب و پرفروش در دنیا شناخته می شود، رقیبان زیادی در دنیا دارد. در این مقاله، به مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014 و رنو سفران می پردازیم.

مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014 و رنو سفران

مقدمه ای بر مقایسه هوندا آکورد EXB

هوندا آکورد EXB رقیبان زیادی دارد که به گواه نظرات کارشناسی و آرای مردمی، معمولاً در این رقابت از آکورد جا می مانند. انتخاب چندین باره این خودرو به عنوان برترین خودروی سال، خود نشان همین پیروزی است؛ اما در ایران برای این زیبای قابل اعتماد اوضاع رقابت چندان منصفانه نیست. حضور این سدان پرطرف دار در بازار خودروی کشور، چنان کم رمق و بی جان است که نای رقابت با رقیبان پرشمارش را ندارد.

در مقایسه های مرسوم بین آکورد EXB و خودروهای هم رده اش، معمولاً این خودرو بالاتر از رقیبان قرار می گیرد، اما درنهایت تیراژ پایین عرضه و نبود خدمات پس از فروش برای آن، بازدارنده یکه تازی مطلق این خودروی بی نقص می شود. با هم برخی از این رقابت ها را بررسی می کنیم.

مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014

کمری همیشه از سدان های محبوب و پرطرف دار در سطح جهان است، اما برخی از نسل های این خودرو با موفقیت روبه رو نشد. نسلی که اکنون مدنظر ماست، در سال 2011 معرفی گشت و در پی نسل ناموفق قبلی اش به بازار قدم گذاشت تا نگاه ها را بار دیگر نسبت به این برند همیشه پرفروش مثبت سازد و فروش کم نسل قبلی را در خاطرات محو کند.

هوندا آکورد EXB از نمای روبه رو

تویوتا کمری بر پلتفرم همان نسل قبلی تولید شد، اما در خطوط و حجم های طراحی ظاهری کاملاً بی نقص است. در مقایسه هوندا آکورد EXB نیز باید گفت انتخاب خودروی زیباتر کاملاً وابسته به سلیقه خریداران است. در داخل کابین و بخش طراحی داخلی، هرچند کمری از ارگونومی و مونتاژ فوق العاده ای سود می برد، همچنان در بررسی های کارشناسی عقب تر از آکورد قرار می گیرد. در واقع، کیفیت متریال به کاررفته درون کابین آکورد و مونتاژش برترین امتیاز را در بیشتر تست های جهانی گرفته است. علاوه بر این ها، طراحی داخلی آکورد EXB به گونه ای است که تمامی ادوات در برترین جای ممکن خود قرار دارند.

در بخش فنی نیز رقابت بین این دو خودرو نزدیک به هم پیش می رود. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 2.5 لیتری کمری توان تولید 178 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاورش 235 نیوتن متر است. این خودرو می تواند در فاصله 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعتی که این خودرو تجربه می کند، 195 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این موتور 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در مقابل موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 2.4 لیتری آکورد واقع شده است. این موتور 185 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مصرف ترکیبی آکورد 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 9.5 ثانیه است. با مقایسه وزن دو خودرو متوجه می شویم که شتاب کمتر آکورد ناشی از 50 کیلوگرم سنگینی بیشتر خودرو است؛ اما همین وزن بیشتر و طراحی پلتفرم باعث شده است تا آکورد در بخش فرمان پذیری بسیار بهتر از کمری ظاهر شود.

نمای داخلی هوندا آکورد EXB

در بخش امکانات رفاهی نیز هر دو خودرو از امکانات تقریباً برابری برخوردارند، اما می توان گفت امکانات آکورد به خصوص در نسخه فول کمی بیشتر است؛ ازجمله سیستم هشدار تصادف یا حافظه تنظیمات جایگاه. همچنین این نسخه فول دارای 8 کیسه هوا است. قیمت کمری و آکورد تقریباً در یک حد است، اما باتوجه به نبود خدمات پس ازفروش مناسب و نمایندگی مجاز برای آکورد باید گفت در این قسمت کمری در مقایسه هوندا آکورد EXB برتری دارد. اگر بخواهیم به استهلاک کم آکورد EXB استناد کنیم، باید بگوییم کمری هم به خودروی خراب نشو معروف است.

مقایسه هوندا آکورد EXB با رنو سفران

رنو سفران گرچه ظاهری تازه دارد، اما با سادگی اغراق آمیزش در نگاه اول خودرویی اقتصادی به نظر می رسد؛ به گونه ای که گویا از هر چیزش زده باشند تا ارزان تر تمام شود، ولی درعین حال تلاش کرده باشند تا این حقیقت پنهان بماند.

در مقابل آکورد EXB کاملاً خودرویی لوکس و مجلل به نظر می آید. هرچه بیشتر در طراحی این خودرو دقیق می شویم، لذت بیشتری می بریم، چراکه متوجه دقت و وقت صرف شده در این طراحی حساب شده آن می شویم. هرچند طراحی سفران خوب است، اما همچنان درون کابین آن در مقایسه هوندا آکورد EXB چند قدم عقب تر قرار می گیرد.

نکته مهم تر کیفیت مونتاژ و متریال قطعات به کاررفته درون کابین است که برتری هوندا آکورد کاملاً واضح است.

نمای پشتی هوندا آکورد EXB

موتور 6 سیلندر 24 سوپاپ 2.5 لیتری سفران نقطه ضعف این خودرو در برابر تمام رقبایش محسوب می شود. این موتور با توان تولید 180 اسب بخار قدرت کشش قابل قبولی ندارد و استهلاک زیادش هم برای خریدارانش دردسر دارد. مصرف سوخت زیاد آن هم به این مسائل اضافه می کند.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هوندا آکورد EXB در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش هوندا آکورد EXB

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خانه انگلیسی در میان بگذارید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هوندا آکورد EXB در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش هوندا آکورد EXB

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خانه انگلیسی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014 و رنو سفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هوندا آکورد EXB با تویوتا کمری 2014 و رنو سفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید