نایکی می خواهد در متاورس کفش مجازی بفروشد

به گزارش خانه انگلیسی، به گزارش CNBC، نایکی در ماه اکتبر (مهر ماه 1400) به عنوان بخشی از اقدامات آماده سازی خود، برای ورود به دنیای متاورس و فروش کفش های ورزشی و پوشاک مجازی درخواست ثبت نشان تجاری خود را ارائه نموده است. اما اکنون خبر رسیده که غول دنیای پوشاک و کفش های ورزشی، شرکتی به نام RTFKT را خریداری نموده که به آن ها یاری می نماید تحول دیجیتالی خود را تسریع ببخشند. شرکت RTFKT در اوایل سال 2020 تأسیس شد و از آن موقع با طراحی آنچه کفش های ورزشی و کلکسیونی آماده برای ورود به دنیای متاورس می نامد، توانسته نامی برای خود دست و پا کند. این شرکت نوپا بعلاوه به فراوری توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) هم معروفیت یافته است.

نایکی می خواهد در متاورس کفش مجازی بفروشد

بازار کالاهای مجازی در حال رونق است و انتظار می رود با حرکت به سوی متاورس، منظره آینده در خصوص اینترنتی که در آن مردم می توانند در دنیای مجازی با آواتارهای دیجیتال تعامل داشته باشند، به رشد خود ادامه دهد. با در نظر گرفتن این هدف، به نظر می رسد نایکی برنامه های بزرگی برای RTFKT و تیم آن دارد که به این شرکت پیوسته است.

جان دوناهو، رییس و مدیر عامل نایکی گفت: ما در حال جذب یک تیم بسیار با استعداد از سازندگان با یک نام تجاری معتبر و مرتبط هستیم. برنامه ما سرمایه گذاری در شرکت نوپا RTFKT، خدمت و رشد نوآورانه جامعه دیجیتالی و توسعه ردپای دیجیتالی نایکی است.

شرکت RTFKT هم با انتشار پستی در توییتر گفت: این همکاری فرصت بسیار عالی برای ماست تا برند RTFKT را بسازیم و بسیار هیجان زده ایم تا از قدرت و تخصص نایکی برای ساخت جامعه دیجیتالی که هواداران زیادی پیدا نموده به نحو احسن استفاده کنیم. این همکاری قطعا به تکامل برند، نوآوری ها، محصولات و استعدادهای نایکی یاری شایانی خواهد نمود.

اوایل سال جاری، شرکت RTFKT با هنرمند 18 ساله ای با نام Fewocious همکاری کرد تا سه کفش ورزشی NFT را به قیمت های 3000، 5000 و 10000 دلار به فروش برساند. در آماری جالب تنها در عرض هفت دقیقه، بیش از 600 نفر کفش مجازی خود را با مبلغ در مجموع 3.1 میلیون دلار خریداری کردند.

به تازگی این شرکت استارتاپی پروژه ای شبیه به آواتار خود به نام CloneX را معرفی نموده که کوشش مشترکی با هنرمند ژاپنی تاکاشی موراکامی است و از زمان عرضه در مدت سه هفته حدود 65 میلیون دلار تراکنش داشته است. شرکت RTFKT پروژه CloneX را جاه طلبانه ترین پروژه تا به حال خود می نامد، زیرا این پروژه آغاز یک زیست بوم برای آواتارهای متاورس خواهد بود.

برای آن هایی که نمی دانند بد نیست بگوییم که متاورس خود را به عنوان یک بلاکچین عمومی و منبع باز معرفی می نماید که هدف آن ارائه زیرساخت اصلی برای اهداف اجتماعی و شرکتی و خصوصی است. هدف متاورس ایجاد جهانی است که در آن بتوانید دارایی و هویت دیجیتال (آواتار) داشته باشید. به جای تماشای محتوای دیجیتال، کاربران در متاورس قادر خواهند بود خود را در فضایی غوطه ور نمایند که در آن دنیای دیجیتال و فیزیکی همگرا می شوند.

برای مقایسه باید بگوییم که می توان متاورس را یک شهربازی مجازی تصور کنید که درونش هیچ محدودیتی در میزان و خلاقیت وجود ندارد و شرکت نمایندگانش، همراه هزاران کاربر دیگر، می توانند به صورت یکپارچه از یک مکان به مکان دیگر حرکت نمایند. بدین ترتیب به نظر می رسد که دنیای آینده ما به شدت تحت تاثیر متاورس قرار می گیرد. بنابراین باید صبر کرد و دید در آینده چه اخباری در این باره منتشر خواهد شد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "نایکی می خواهد در متاورس کفش مجازی بفروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایکی می خواهد در متاورس کفش مجازی بفروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید